"Publikacja korekty prognoz spowodowana jest istotną zmianą (o co najmniej 10%) przynajmniej jednego z prognozowanych parametrów wynikowych (w tym wypadku trzech: EBIT, EBITDA i zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej)" - czytamy w komunikacie.

IMS podtrzymał jednocześnie prognozy średnioterminowe na lata 2017-2019.

"W ocenie zarządu niższe od oczekiwanych w roku 2016 przychody z tytułu usług reklamowych to jednorazowe wydarzenie niestanowiące trwałego trendu i nie będące mieć istotnego wpływu na wyniki w przyszłych okresach, w dużej mierze dzięki stale rosnącej liczbie lokalizacji abonamentowych" - czytamy dalej. 

Spółka przypomniała, że podobna sytuacja (korekta prognoz także z powodu słabszych od oczekiwań przychodów reklamowych) miała miejsce w  2012 roku 2012. Nie przeszkodziło to jednak w dynamicznym wzroście przychodów i zysków Grupy IMS w latach 2013-2015 oraz realizacji bądź przekraczania prognoz wyników publikowanych na każde z tych lat.

IMS podtrzymał także realizację polityki dywidendy w 2016 i kolejnych latach, która mówi o corocznym rekomendowaniu walnemu zgromadzeniu do wypłaty co najmniej 60% skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej.

W maju br. spółka prognozowała, że wypracuje w 2016 roku 46,2 mln zł przychodów, 8,2 mln zł EBIT, 11,5 mln zł EBITDA oraz 6 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej. Według prognozy, w kolejnych latach EBITDA ma wzrosnąć do 13,5 mln zł w 2017 r., 16,5 mln zł w 2018 r. i 20 mln zł w 2019 r.

IMS podał wówczas, że chce także przyspieszyć tempo wzrostu. W 2017 r. chce zwiększyć liczbę lokalizacji obsługiwanych w abonamencie o 2 tys., a rok później o 2,5 tys. W 2019 r. ich liczba ma zwiększyć się aż o 3 tys. Równocześnie powinny rosnąć marże: zarząd zakłada, że w 2017 r. rentowność netto wyniesie 16% a w następnym roku wzrośnie o 2 pkt proc. W 2019 r. ten wskaźnik ma osiągnąć wartość co najmniej 22%.

IMS tworzy grupę kapitałową, w skład której wchodzą 3 podmioty bezpośrednio zależne. Grupa IMS jest dostawcą wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży. Działania grupy skupiają się w trzech głównych obszarach marketingu sensorycznego: audiomarketingu (przygotowanie i emisja formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych), wideomarketingu (produkcja i emisja przekazów reklamowych na ekranach plazmowych) oraz aromamarketingu (dobór i dystrybucja kompozycji zapachowych). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW os 2014 r. (początkowo jako Internet Media Services).

(ISBnews)