Warszawa, 30.11.2016 (ISBnews) - Ponad 50% zleceń dla małych i średnich firm w Polsce pochodzi z internetu. Jednocześnie 34% firm w Polsce nie odbiera połączeń od potencjalnych klientów, wynika z raportu Fachowcy.pl Ventures.

"Jednym z największych problemów okazało się…dodzwonienie. Nieodebrane połączenie to praktycznie stracony klient, który prawdopodobnie uda się do konkurencji - aż 34% badanych firm nie odebrało połączenia na podane namiary kontaktowe (32% firm usług lokalowych i 38% nieposiadających lokalu)" - czytamy w raporcie.
Zaledwie 6% numerów, na które dodzwonili się specjaliści z Fachowcy.pl miało nagranie powitalne i jakąkolwiek formę obsługi interaktywnej. Oznacza to, że firmy nie są w ogóle przygotowane na nieodebranie telefonu od klienta, a więc niejako godzą się z jego utratą, wskazano w raporcie.
"Obecnie małe i średnie firmy ponad 50% swoich zleceń pozyskują z internetu. Podstawowe błędy, takie jak brak łatwo dostępnych danych kontaktowych czy też po prostu nieodbieranie telefonów, przekładają się na stracone kontrakty i pieniądze. Niedostosowanie firmowej strony www do urządzeń mobilnych to po prostu rezygnacja z walki o blisko 60% potencjalnych klientów" - powiedział prezes Fachowcy.pl Ventures Piotr Surmacki, cytowany w komunikacie.
W badaniu stwierdzono, że choć prawie 60% zapytań jest realizowanych dzięki telefonom komórkowym z dostępem do Internetu to aż 45% stron z pierwszych 10 miejsc wyników wyszukiwania Google nie było dostosowanych do urządzeń mobilnych.
"Badanie wykazało, że aż 55% wyników wyszukania nie miało umieszczonego żadnego numeru telefonu w wizytówce Google, co powoduje błąd konfiguracji w Google Maps. Wśród firm, które podają numer jest to najczęściej numer stacjonarny (82%). Inaczej sytuacja ma się w przypadku przedsiębiorców, którzy nie mają własnego biura czy lokalu: numeru nie znajdziemy do 49% firm, zaś w większości są to numery komórkowe (83%)" - czytamy dalej.
Fachowcy.pl przebadała 400 serwisów internetowych przedsiębiorstw z 20 branż z 5 głównych polskich miast. Pod uwagę wzięto firmy, których strony internetowe znalazły się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania w przeglądarce Google.
Fachowcy.pl Ventures działają od 2008 r., a od 15 lutego 2012 r. notowani są na NewConnect. Spółka rozwija technologie wspomagające pozyskanie nowych klientów i zleceń z internetu. Usługi oferowane są w modelu abonamentowym, a docelowym ich odbiorcą są małe i średnie firmy usługowe.
(ISBnews)