British Automotive Polska - generalny importer Jaguar Land Rover wchodzący w skład Grupy Marvipol, sprzedał w listopadzie 217 samochodów, tj. o 41% więcej niż rok wcześniej. Od początku roku spółka sprzedała 1916 samochodów, co oznacza wzrost o 62% w skali roku. Poziom 2 tys. sprzedanych aut rocznie spółka może osiągnąć już w 2016 roku, tj. 12 miesięcy wcześniej, niż zakładał plan. Celem na 2017 rok jest utrzymanie 2-cyfrowego wzrostu sprzedaży.





"Mamy za sobą niezwykle udany miesiąc - nie tylko biorąc pod uwagę imponujący wolumen sprzedaży, ale i również jej strukturę, zdecydowanie korzystnie wpływającą na wyniki finansowe segmentu motoryzacyjnego Grupy Marvipol. Listopad był również jedenastym z rzędu miesiącem, w którym nie tylko możemy pochwalić się imponującym wzrostem sprzedaży rok do roku, ale również realizacją, z dużym naddatkiem, planów sprzedażowych" - powiedział dyrektor zarządzający segmentu motoryzacyjnego Grupy Marvipol Arkadiusz Miętkiewicz, cytowany w komunikacie.

Podkreślił, że od początku roku BAP sprzedał do dilerów ponad 1,9 tys. samochodów.

"Tym samym symboliczny poziom sprzedaży 2 tys. samochodów rocznie, który, zgodnie ze strategią rozwoju segmentu na lata 2014-2020 planowaliśmy przekroczyć w 2017 r., mamy szansę osiągnąć rok przed czasem" - powiedział Miętkiewicz.

Marvipol podał, że spośród 217 sprzedanych w listopadzie do dilerów aut 172 stanowiły samochody marki Land Rover - 44% sprzedaży importera (96 sztuk) trafiło do dilerów niepowiązanych kapitałowo, zaś dilerzy wchodzący w skład Grupy Marvipol kupili od BAP 121 samochodów, sprzedając z kolei klientom 136 aut.

Najlepiej sprzedającym się w ub. miesiącu samochodem z oferty Jaguar Land Rover był Range Rover Sport- sportowa wersja klasycznego Range Rovera odpowiadała za 30% miesięcznej sprzedaży, zaś udział Range Roverera - najbardziej ekskluzywnego z modeli Range Rover - sięgnął prawie 26% listopadowej sprzedaży.

Według szefa segmentu motoryzacyjnego Grupy Marvipol, tegoroczny skokowy wzrost nie wyczerpuje potencjału wzrostu sprzedaży segmentu. Spółka celuje w dwucyfrowy wzrost sprzedaży w 2017 r.

"Zakładamy, iż motorami przyszłorocznego wzrostu sprzedaży, obok rewelacyjnie sprzedającej się obecnej oferty Jaguar Land Rover, będą nowe modele Land Rover - Discovery 5 oraz kolejny Range Rover, pozycjonowany między RR Sport i RR Evoque" - powiedział Miętkiewicz.

Łączna wartość sprzedaży Grupy Marvipol w listopadzie do dilerów spoza Grupy oraz klientów końcowych wyniosła 62,5 mln zł, o 109% więcej niż rok wcześniej. Narastająco od stycznia wartość sprzedaży samochodów wzrosła o 63 % do 463 mln zł.

Jak podkreślił Arkadiusz Rutkowski, kierujący dilerskimi spółkami z Grupy Marvipo, obecnie blisko połowa samochodów Jaguar Land Rover sprzedawanych w Polsce trafia do klienta końcowego z salonu prowadzonego przez spółkę z Grupy Marvipol, podczas gdy jeszcze rok temu ten udział wynosił 35%.

"Systematycznie wzmacniamy dilerską część naszego biznesu, inwestując w jakość obsługi klienta, w tym serwisu sprzedażowego, wsparcie sprzedaży usługami towarzyszącymi. Zakładamy, iż w kolejnych latach, również dzięki planowanym inwestycjom w modernizację i budowę nowych salonów, wyniki finansowe części dilerskiej zauważalnie wzrosną" - powiedział Rutkowski, cytowany w komunikacie.

Marvipol to jeden z największych warszawskich deweloperów, jest też importerem i dystrybutorem samochodów. Marvipol jest notowany na GPW od 2008 r. W 2015 r. spółka miała 694 mln zł skonsolidowanych przychodów.

(ISBnews)