Obecnie linię obsługuje firma SprintAir. Umowa z tym przewoźnikiem kończy się z początkiem stycznia 2017 r.

Szacunkowa wartość zamówienia opiewa na ponad 9,8 mln zł netto, a realizacja zamówienia ma trwać 22 miesiące. Termin składania ofert upływa 4 stycznia 2017 r.

„Przewoźnik, który wygra przetarg, musi dysponować na trasie do Warszawy samolotami co najmniej 30-miejscowymi. Może wykonywać loty bezpośrednio na trasie z portu lotniczego Zielona Góra/Babimost do Warszawy i z powrotem, lub też wykonywać międzylądowania w Babimoście podczas wykonywania innych połączeń lotniczych między Warszawą a portami lotniczymi Unii Europejskiej” - powiedziała marszałek.

Osobno zostanie ogłoszony przetarg dotyczący zagranicznego połączenia lotniczego z Babimostu. Pieniądze na opłacanie przewoźników lotniczych pochodzą ze środków na promocję województwa lubuskiego ujętych w budżecie regionu.

Reklama

Wymogiem postawionym przewoźnikom, oprócz obsługi połączenia lotniczego, jest też zapewnienie stałego transportu autobusem (o pojemności minimum 16 pasażerów) z i do Zielonej Góry oraz w razie konieczności zapewnienie takiego transportu z i do Gorzowa Wlkp.

Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost należy do samorządu woj. lubuskiego, a zarządzaniem lotniskiem zajmuje się Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze", na podstawie umowy z woj. lubuskim.

Samorząd województwa nie ponosi kosztów związanych z bieżącym funkcjonowaniem lotniska, natomiast podpisuje z przewoźnikami lotniczymi umowę na promocję województwa. Z lotniska odbywają się loty rejsowe na trasie Zielona Góra - Warszawa. Jedno połączenie na dobę obsługiwane jest przez SprintAir przy użyciu 33-miejscowego turbośmigłowego samolotu Saab 340A. (PAP)