Millennialsi to nadal grupa zdecydowanie preferowana przez polską branżę marketingową. Jak wynika z danych zebranych przez NetSprint, wydatki na reklamę online, skierowaną do pokolenia Y, są dwa razy wyższe niż przeznaczone na młodsze od niego o kilkanaście lat pokolenie X. – Częściowo można to tłumaczyć faktem, że do młodszych generacji trudniej jest dotrzeć poprzez media tradycyjne – tłumaczył Artur Banach podczas Forum IAB 2017.

Tymczasem oba pokolenia nie ustępują postmillennialsom, jeśli chodzi o zakres korzystania z internetu, zwłaszcza z portali społecznościowych. Poszczególne grupy wykorzystują jednak sieć do innych celów. O ile starsi częściej otwierają komputer, aby wysłać e-mail czy zapłacić rachunki, to młodsi wolą wtedy oglądać YouTube’a czy przeglądać vlogi.

Treść całego artykułu można przeczytać w poniedziałkowym wydaniu DGP.

Artykuł powstał przy współpracy IAB Polska