"Nasze gry 'Robonauts' i 'Astro Bears Party' czekają na certyfikacje Nintendo Switch. Dzięki ich wprowadzeniu na tą platformę zakładam, że ten rok zakończymy bardzo dobrze" - powiedział ISBnews Pieczykolan.

Dodał, że w ramach portfolio gier spółka koncentruje się obecnie właśnie na Nintendo Switch.

"Celujemy we wprowadzanie średniomiesięcznie jednej gry na Nintendo Switch przez następne 8 miesięcy. W następnym roku będziemy stawiać na premiery większych gier. Trwają rozmowy z deweloperami w sprawie portowania i wydania ich portfolio gier na Nintendo Switch. Ta platforma ma znaczący potencjał wzrostu. Szacunki mówią o 13 mln sprzedanych sztuk w pierwszym roku, a docelowo nawet 100 mln sztuk sprzedaży. Pierwsze miesiące przyniosły sprzedaż rzędu ok. 5 mln egzemplarzy. Jednocześnie dotychczasowe wyniki sprzedaży gier na Nintendo Switch są bardzo obiecujące dla naszych tytułów" - wskazał prezes.

Jednocześnie szef studia dodał, że "idzie powoli w stronę mobile". Trwają prace nad mobilną wersją "Robonauts".

"Zakładamy, że mocniej uderzymy na rynek mobilny, jak będziemy mieli gotowe 3-4 tytuły. Wtedy rozmowy z wydawcami będą łatwiejsze. Rozważamy ponadto powołanie niezależnej spółki dedykowanej tej działalności. Chcemy realizować gry premium, a wejście na ten rynek powinno nastąpić nie później niż w przyszłym roku. Mobile będziemy traktować jako kolejną platformę do oferowania naszych gier" - wskazał Pieczykolan.

Zaznaczył, że spółka ma środki finansowe na wydanie większych gier. Jednocześnie realne koszty działalności zostaną zmniejszone do 120 tys. zł miesięcznie z 200 tys. zł po wydaniu gry "Robonauts". Część pracowników została delegowana do spółek, gdzie QubicGames ma udziały.

"Produkcyjnie nastawiamy się na mniejsze, mniej kosztowne zespoły. Mamy dużo tytułów w portfolio, które możemy wprowadzać na kolejne platformy" - podsumował Pieczykolan.

QubicGames S.A. jest studiem deweloperskim, które zostało założone w 2004 r. i wyprodukowało już łącznie ponad 20 gier wideo. Do 2012 r. spółka realizowała głównie gry na konsole Nintendo, a od 2014 r. zajmuje się także produkcjami na platformy iOS/Android, Sony PS4 i PS Vita, a także komputery PC/Mac. Spółka jest notowana na NewConnect od września 2016 r.

(ISBnews)