"Skonsolidowany zysk netto Grupy za pierwsze półrocze 2017 r. wyniósł 118 649 tys. zł, to jest o 11,9% mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, ale jednocześnie więcej o 2,4% od wyniku netto Grupy uzyskanego w poprzedzającym półroczu (tj. w drugiej połowie 2016 r.). Największy wpływ na uzyskany wynik miała kontynuowana wysoka sprzedaż gry Wiedźmin 3: Dziki Gon (w tym w ramach wydanej w drugim półroczu Edycji Gry Roku – GOTY) oraz bardzo dobre wyniki sprzedaży obu dodatków do trzeciej części Wiedźmina. Pozytywny wpływ na wynik Grupy w pierwszym półroczu 2017 r. miał również projekt Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana. Rentowność netto za okres sprawozdawczy wyniosła 46,6% wobec 42,2% za analogiczny okres roku ubiegłego" - czytamy w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 143,25 mln zł wobec 163,12 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 254,82 mln zł w I-II kw. 2017 r. wobec 319 mln zł rok wcześniej.
Wartość przychodów ze sprzedaży Grupy w I półroczu 2017 r. była niższa o 20,1% od przychodów ze sprzedaży w analogicznym okresie roku ubiegłego, w którym miała miejsce premiera Krwi i Wina – dużego dodatku do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, podano w raporcie. Największy udział w sprzedaży Grupy CD Projekt miały przychody wygenerowane przez segment CD Projekt RED w kwocie 184 835 tys. zł. Składają się na nie przychody ze sprzedaży produktów w kwocie 179 671 tys. zł wynikające głównie z uzyskanych tantiem dotyczących gry Wiedźmin 3: Dziki Gon wraz z dodatkami – Krew i Wino oraz Serca z Kamienia a także przychody uzyskane w ramach projektu GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana.
"Wzrost rentowności brutto na sprzedaży zarówno CD Projekt RED jak i GOG.com przełożył się na wzrost rentowności brutto sprzedaży Grupy (udział zysku brutto na sprzedaży w przychodach ze sprzedaży grupy kapitałowej CD Projekt) z poziomu 76,5% w pierwszym półroczu 2016 r. do poziomu 85,1% w pierwszym półroczu 2017 r." - wskazano również.
Czynnikiem mającym największy wpływ na wyniki Grupy CD Pprojekt w I półroczu 2017 r. była sprzedaż gry Wiedźmin 3: Dziki Gon i jej dodatków (w tym w Edycji Gry Roku). Drugim najważniejszym produktem Grupy w pierwszym półroczu 2017 r. był Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana. W dniu 24 maja 2017 r. Gwint udostępniony został wszystkim zainteresowanym graczom w ramach tak zwanych publicznych beta testów, co przełożyło się na skokowy wzrost przychodów generowanych w ramach projektu. Ujęta w sprawozdaniu wartość przychodów odpowiadająca projektowi Gwint w I półroczu 2017 r. zawiera zarówno należną Grupie część wpływów z tytułu mikropłatności zrealizowanych przez graczy jak i ujawnioną w przychodach jedną z transz minimalnej gwarancji dotyczącej przyszłej sprzedaży na rynku chińskim. Na dzień publikacji niniejszego sprawozdania Gwint wciąż pozostaje w fazie testów, czytamy w raporcie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-II kw. 2017 r. wyniósł 105,93 mln zł wobec 129,2 mln zł zysku rok wcześniej.
W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED - deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG - globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier. Sztandarową grą wydawnictwa jest seria Wiedźmin, obecnie trwają prace nad Cyberpunk 2077.
(ISBnews)
CD Projekt odnotował 118,65 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I półr. 2017 r. wobec 134,68 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama