Strata netto Vivid Games wyniosła 0,86 mln zł w I poł. 2017 r.


Warszawa, 26.09.2017 (ISBnews) - Vivid Games odnotował 0,86 mln zł skonsolidowanej straty netto w I poł. 2017 r. wobec 2,02 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 0,77 mln zł wobec 3,41 mln zł zysku rok wcześniej.
"Skonsolidowany wynik EBITDA za I półrocze 2017 roku wynosi 2,8 mln zł w porównaniu z 6,0 mln zł w odpowiadającym okresie 2016 roku. Skonsolidowany wynik EBITDA za II kwartał 2017 roku wynosi 3,1 mln zł w porównaniu do 4,0 mln zł w II kwartale 2016 r. Na wynik EBITDA ma wpływ między innymi jednorazowe zdarzenie uwzględnione w wartości pozostałych przychodów operacyjnych. Zdarzenie to wynika z aktualizacji wyceny wartości opcji na akcje spółki, które znajdują się w rękach jednego inwestora" - czytamy w raporcie.
W I półroczu 2017 spółka rozpoznała m.in. następujące nieoperacyjne koszty i przychody które miały wpływ na wyniki spółki: jako koszt – w kosztach operacyjnych ujęta została kwota ok. 0,7 mln zł z tytułu aktualizacji wyceny programu motywacyjnego; jako przychód – w pozostałych przychodach operacyjnych ujęto kwotę w wysokości 0,9 mln zł z tytułu aktualizacji wyceny opcji na akcje spółki. Fundusz Giza posiada opcję na 1,5 mln akcji spółki, która to opcja jest przedmiotem wyceny zgodnie z MSR. Aktualizacja wyceny dokonywana jest przez spółkę co kwartał, dodano również.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9,46 mln zł w I-II kw. 2017 r. wobec 13,48 mln zł rok wcześniej.
"Poziom skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży rośnie od trzech kwartałów (od IV kwartału 2016 r). Wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży w 2017 roku wynikał głównie z premiery gry Highway Getaway (marzec), premiery Real Boxing Manny Pacquiao (kwiecień) oraz z optymalizacji monetyzacyjnej serii gier Real Boxing. Do czasu nowych premier, spółka nie przewiduje istotnych zmian w poziomie osiąganych przychodów" - czytamy w raporcie.
W ujęciu jednostkowym strata netto w okresie I-II kw. 2017 r. wyniosła 2,96 mln zł wobec 1,74 mln zł straty rok wcześniej.
Vivid Games S.A. działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit "Real Boxing". Vivid Games zadebiutował w 2016 r. na rynku głównym GPW, przenosząc notowania z NewConnect.
(ISBnews)