Asseco Poland będzie rozwijać system do obsługi rolników w KRUS


Warszawa, 21.05.2018 (ISBnews) - Asseco Poland podpisało umowę z Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (KRUS) na utrzymanie i rozwój systemu Workflow, który stanowi centralny komponent Zintegrowanego Systemu Informatycznego (ZSI) do obsługi najważniejszych procesów biznesowych KRUS, podała spółka. Wartość kontraktu, który będzie realizowany przez 4 lata wynosi ponad 42 mln zł brutto.
"Na mocy podpisanego kontraktu Asseco zajmie się utrzymaniem systemu Workflow zapewniając jego nieprzerwane, bezawaryjne i bezpieczne działanie. Zadbamy także o wsparcie techniczne oraz obsługę użytkowników końcowych. Natomiast rozwój systemu będzie polegał na wprowadzaniu wszelkich modyfikacji wynikających ze zmian przepisów prawa, realizowanych przez KRUS przedsięwzięć informatycznych oraz innych potrzeb. Obecnie rozwiązanie Asseco wykorzystuje ponad 3 tys. pracowników KRUS w ponad 250 placówkach. Natomiast z systemu portalu eKRUS korzysta już ponad 15 tys. rolników, a ich liczba dynamicznie rośnie" powiedział Dyrektor Pionu Rolnictwo, Asseco Poland Witold Malina, cytowany w komunikacie.
Umowa z KRUS będzie realizowana przez konsorcjum Asseco Poland oraz Asseco Data Systems w okresie 48 miesięcy od daty jej podpisania.
"Workflow integruje usługi systemów dziedzinowych, takich jak Farmer, nSIU, czy KACHNA służących do obsługi ubezpieczeń oraz świadczeń rolników oraz członków ich rodzin. Poprzez jednolity interfejs użytkownika w postaci portalu dla pracowników KRUS, zapewnia bezpieczną wymianę danych z instytucjami zewnętrznymi, takimi jak ZUS (np. w zakresie e-zwolnień lekarskich), NFZ, ARiMR, MRPiPS oraz Centrami Rehabilitacji Rolników. Natomiast centralny komponent systemu Workflow –Zarządzania Tożsamością, będący jego częścią dba o kontrolę i bezpieczeństwo dostępu do ZSI. System oferuje również dostęp do usługi „e-składka KRUS", która daje możliwość opłacania składek z tytułu ubezpieczenia społecznego oraz ubezpieczenia zdrowotnego za pomocą bezpośrednich płatności internetowych" - czytamy także.
System Workflow jest zintegrowany z innymi systemami, które wspomagają działalność KRUS: ewidencję ubezpieczonych, wypłatę świadczeń krótkoterminowych oraz przyznawanie i wypłatę świadczeń emerytalno-rentowych. Kluczowe w tym projekcie jest w związku z tym zapewnienie ciągłości wszystkich procesów, w tym terminowości i poprawności wypłat.
"Za realizację tego celu odpowiedzialny będzie zespół kompetencyjny Asseco Data Systems, który ma wieloletnie doświadczenie analityczne i projektowe przy realizacji zadań dla KRUS. Usługi wsparcia, które będziemy świadczyć dla użytkowników końcowych systemu w KRUS zrealizujemy z użyciem wielokanałowego Service-Desku" - powiedział wiceprezes Asseco Data Systems odpowiedzialny za Obszar Świadczeń Społecznych Lech Szczuka, cytowany w komunikacie.
Asseco Poland S.A. specjalizuje się w produkcji i rozwoju oprogramowania. Jest to największy software house z polskim kapitałem, ponad połowę przychodów grupy stanowią rozwiązania własne. Asseco jest szóstym największym dostawcą oprogramowania w Europie (wg rankingu Truffle100 2014).
(ISBnews)