Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był wyższy o 0,2 pkt. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 6,1.

W porównaniu do czerwca 2017 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 1,3 pkt. proc.

"Spośród składowych wskaźnika największy wzrost odnotowano w ocenie obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (2,8 p. proc.). Wartości niższe niż przed miesiącem osiągnęły oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów (spadki odpowiednio o 1,3 i 0,7 p. proc.)" - napisano.

Z kolei wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 1,2 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 4,0.

Reklama

"Na poprawę wartości wskaźnika wpłynął przede wszystkim wzrost oceny możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (5,0 p. proc.). Niższą wartość odnotowano dla oceny przyszłego poziomu bezrobocia (spadek o 0,5 p. proc.)" - napisano.

W czerwcu WWUK osiągnął wartość o 2,2 p. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2017 r. (PAP Biznes)