Carrefour Polska postanowił wycofać ze sprzedaży wszystkie jajka z chowu klatkowego, czyli najtańsze „trójki”.

„Decyzja ta wynika ze strategii CSR oraz polityki jakości Grupy Carrefour”, czytamy w komunikacie prasowym firmy. „Podjęte przez Carrefour Polska działania to część strategii Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, która dotyczy między innymi dbania o środowisko naturalne, poprzez przyczynianie się do ochrony bioróżnorodności.”

Jajka z chowu klatkowego nie znikną jednak z półek od razu. „Trójki” marki własnej Carrefour mają zostać całkowicie wycofane do 2020 roku, a jajka od producentów narodowych – aż do 2025.

- Realizacja działań w powyższym terminie pozwoli naszym dostawcom na właściwe wdrożenie tej strategii – mówi cytowana w komunikacie dyrektor jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska Barbara Kowalska. Jak dodaje, inicjatywa Carrefour ma być jednym z elementów ochrony dobrostanu zwierząt hodowlanych.

Podobną decyzję podjęły niedawno wszystkie działające w Polsce dyskonty, w tym Biedronka. Tam również jajka z oznaczeniem 3 będą wycofywane do 2025 roku.

Reklama

>>> Czytaj też: Węgrzy wykupują szynkę i jaja. Konieczny jest import