Alibaba idzie jak burza. Chiński potentat rynku e-commerce notowany na giełdzie w Nowym Jorku zyskał od początku tego roku na wartości już 90 proc.

Akcje firmy zyskały też mocno w czwartek 17 sierpnia wraz z publikacją wyników za ostatni kwartał, w którym zyski firmy niemalże podwoiły się w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku - pisze Quartz.

Wzrosty sprawiły, że założyciel i dyrektor generalny firmy Jack Ma wzbogacił się o około 1 mld dol. – wynika z szacunków Forbesa. Alibaba zbliża się też szybko do branżowego lidera, czyli Amazona, pod względem rynkowej wartości. Kapitalizacja obu spółek przekroczyła w tym roku 400 mld dol.

Chiński gigant ma za sobą bardzo dobrą pierwszą połowę tego roku. Wszystkie oddziały firmy rosną. Ma ona już w tej chwili 466 milionów użytkowników, czyli o 140 mln więcej, niż liczy sobie cała populacja USA.

Amazon i Alibaba nie są do końca konkurentami. Poza geograficznymi różnicami, firmy prowadzą także biznes w inny sposób. Obie firmy są jednak niekwestionowanymi liderami sektora e-commerce w swoich krajach.

Reklama

Alibaba nie zwalnia nawet pomimo spowolnienia gospodarczego w Chinach – znakomite wyniki odnotowały należące do niej platformy – Taobao oraz Tmall. Głównymi czynnikami wzrostu firmy jest rozwijająca się w Chinach klasa średnia oraz wzrost dostępu do Internetu w tym kraju na obszarach wiejskich.

>>> Polecamy: Trump traci poparcie wielkiego biznesu. Prezesi się od niego dystansują