Dino Polska odnotowało 63,54 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2017 r. wobec 51,96 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.





Zysk operacyjny wyniósł 86,43 mln zł wobec 59,41 mln zł zysku rok wcześniej.



Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 220,17 mln zł w III kw. 2017 r. wobec 916,65 mln zł rok wcześniej.



"Marża brutto ze sprzedaży w III kw. wyniosła 23,2% i była o 0,11 pkt proc. wyższa niż w III kw. 2016 r. Zysk EBITDA zwiększył się rok do roku o 37,3% do 108,9 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 8,9% i była o 0,27 pkt proc. wyższa niż w III kw. 2016 r." - podała spółka w komunikacie.



W okresie I-III kw. 2017 r. spółka miała 140,68 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 113,24 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 3238,57 mln zł w porównaniu z 2450,11 mln zł rok wcześniej.



"Trzy kwartały 2017 r. były kolejnym okresem zwiększania skali działalności przez Grupę Dino. 32-proc. dynamika przychodów (wartościowo wzrost o 788,5 mln zł) rok do roku to efekt przede wszystkim rozwoju sieci Dino o nowe sklepy (w okresie dziewięciu miesięcy 2017 r. sieć powiększyła się o 90 placówek) jak i wzrostu przychodów ze sprzedaży w istniejących sklepach (like for like, LfL) o 15,2% r/r. Przy wzroście skali działalności Grupa odnotowuje dobrą, stopniowo rosnącą rentowność. Marża brutto po 9 miesiącach 2017 r. wzrosła o 0,15 pp. r/r, marża EBITDA osiągnęła poziom 8,5% i była wyższa o 0,32 pp. r/r." - czytamy w komunikacie.



W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2017 r. wyniósł 54,58 mln zł wobec 279,38 mln zł zysku rok wcześniej.



"Zgodnie ze strategią Grupa kontynuuje szybki rozwój sieci supermarketów Dino, otwierając nowe, własne sklepy i wyszukując kolejne lokalizacje pod dalszą ekspansję. Na koniec września 2017 r. Grupa miała o 129 sklepów więcej niż w analogicznym okresie 2016 r. osiągając poziom 718 sklepów. Grupa na koniec września 2017 r. zwiększyła bank ziemi i miała 469 zabezpieczonych lokalizacji pod budowę nowych marketów (w tym działki zakupione i umowy przedwstępne na zakup działek). Grupa, zgodnie z przyjętą strategią, planuje przekroczyć liczbę 1200 otwartych sklepów do końca 2020 roku" - podano.



W III kwartale 2017 r. sieć otworzyła 41 nowych sklepów wobec 33 w III kwartale 2016 r.



Dino to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce. Spółka zadebiutowała na GPW w kwietniu 2017 r.



(ISBnews)