Jak wskazał cytowany w komunikacie członek zarządu Poczty Polskiej Grzegorz Kurdziel "klienci przyzwyczajają się, że działalność Poczty Polskiej nie ogranicza się wyłącznie do obsługi przesyłek". "Konsekwentnie poszerzamy naszą ofertę, ponieważ chcemy oferować atrakcyjne produkty w przystępnych cenach. Sprzedaż płyt, książek i artykułów papierniczych ma duże znaczenie dla społeczności wsi i mniejszych miejscowości, gdzie placówki Poczty Polskiej mają do odegrania szczególnie ważną rolę" - ocenił.

Od 2015 roku w Poczcie rośnie sprzedaż prasy egzemplarzowej i książek. W 2017 roku przychód z tej sprzedaży wyniósł niemal 115 mln zł, podczas gdy jeszcze w roku 2015 było to niewiele ponad 100 mln zł.

W 2018 roku Poczta Polska kontynuuje działania zmierzające do uporządkowania oferty handlowej i atrakcyjniejszego prezentowania jej w placówkach. Jak zaznaczyła spółka w komunikacie, celem jest zwiększenie przychodów o 20 proc. - chce wzmocnić swoje udziały w segmencie handlu i stać się dystrybutorem towarów pocztowych, papierniczych, biurowych i prasy.

Poczta Polska posiada ponad 7 500 placówek, filii i agencji pocztowych. Placówki są punktami oferującymi usługi komunikacyjne i finansowe lokalnym społecznościom.(PAP)

Reklama

autor: Katarzyna Fiuk

edytor: Dorota Skrobisz