Zysk netto CDRL spadł r: r do 13,43 mln zł w 2017 r.


Warszawa, 20.03.2018 (ISBnews) - CDRL odnotowało 13,43 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2017 r. wobec 14,03 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 25,44 mln zł wobec 18,73 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 230,3 mln zł w 2017 r. wobec 203,68 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2017 r. wyniósł 10,36 mln zł wobec 12,23 mln zł zysku rok wcześniej.
"Wyniki finansowe zanotowane za 2017 rok są dla nas satysfakcjonujące. Grupa CDRL zwiększyła przychody do 230,3 mln zł wobec 203,7 mln zł w roku 2016, co oznacza wzrost o 13,1%. Odnotowaliśmy także bardzo wysoki wynik EBITDA, który wyniósł 29,6 mln zł i był wyższy niż przed rokiem o 33,9%. Wycena kontraktów terminowych, służących do zabezpieczenia przed wahaniami kursu walut, przełożyła się na poziom kosztów finansowych, głównie w pierwszym półroczu, które okazały się wyższe niż przed rokiem. Efektem tego skonsolidowany zysk netto wyniósł 13,4 mln zł wobec 14 mln zł w 2016 roku i był niższy o 4,25%" - napisali prezes Marek Dworczak i wiceprezes Tomasz Przybyła w liście do akcjonariuszy.
Jednostkowo spółka CDRL S.A. zanotowała wzrost marży na sprzedaży z 48% do prawie 50%. Wartość EBIT wzrosła o 85% a EBITDA o 77%, dodali.
"Zanotowane wyniki operacyjne są zgodne z naszymi założeniami i celami" - stwierdzili przedstawiciele zarządu.
"Cały czas pracujemy nad optymalizacją i usprawnieniem naszej sieci. Na koniec roku 2017 w skład sieci handlowej grupy wchodziło 500 punktów sprzedażowych zlokalizowanych w Polsce i za granicą, co oznacza wzrost o ok. 3% wobec roku 2016. 249 placówek to krajowa sieć, która osiągnęła już optymalną wielkość, aktualnie koncentrujemy się na modernizacji i relokacji salonów w bardziej dogodne miejsca" - wskazali także.
Coccodrillo jest obecne w 140 lokalizacjach w Unii Europejskiej oraz 111 poza nią. Intensywnie pracujemy nad rozwojem sieci za granicą, naszym celem jest wzmocnienie pozycji lidera na rynku odzieży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej, poinformowali także.
CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo, która jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach, jak Chiny, Brazylia czy Arabia Saudyjska. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w październiku 2014 r.
(ISBnews)