Największy skok widać było w 2013 r., kiedy to oferta bezpłatnej telewizji poszerzona została o nowe kanały w związku z cyfryzacją. Mimo rozwoju naziemnej telewizji cyfrowej dziś nadal większość gospodarstw (65,2 proc.) korzysta z płatnych pakietów kablowych lub satelitarnych.
KRRiT zwraca uwagę, że Polacy coraz chętniej korzystają jednak z serwisów VOD, czyli wideo na życzenie w internecie i usług catch-up TV, a więc możliwości nagrywania programów i odtwarzania ich w dowolnym czasie. Rośnie też rola konkurencyjnych dla telewizora urządzeń – jak smartfon i komputer czy tablet.
KRRiT zauważa też, że coraz trudniej gromadzić przed telewizorami wielomilionową widownię, a pozycja największych stacji – TVP, TVN i Polsatu słabnie. W zeszłym roku tylko sto audycji gromadziło przed telewizorami ponad 5 mln widzów.
Dziesięć lat temu takich programów było aż 9 razy więcej. ⒸⓅ
Reklama

>>> Polecamy: Kurski chce zadłużyć TVP na 800 mln złotych