GUS: Dostęp do internetu szerokopasmowego ma 95% firm, stronę internetową 67%



Warszawa, 20.10.2017 (ISBnews) - Dostęp do internetu szerokopasmowego posiadało w 2017 r. 94,8% przedsiębiorstw, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS) w raporcie "Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2017 r." Mobilne łącza szerokopasmowe były wykorzystywane przez ok. 70% podmiotów.

"W 2017 r. udział podmiotów posiadających dostęp do Internetu wyniósł 94,8%, a najwyższy był w przedsiębiorstwach dużych (99,7%). Udział przedsiębiorstw posiadających dostęp do internetu szerokopasmowego (stałego lub mobilnego) od 2014 r. kształtuje się na poziomie powyżej 90%. Z szerokopasmowego łącza stałego w 2017 r. korzystało 83,3% firm. W przypadku dostępu do szerokopasmowych łączy mobilnych (modem lub smartfon) wzrost odsetka przedsiębiorstw wykorzystujących tego typu połączenia w porównaniu z 2016 r. wyniósł 4,8 pkt proc., a z 2014 r. - 8,5 pkt proc." - czytamy w komunikacie.

Z usług w chmurze obliczeniowej w 2017 r. korzystała ponad jedna trzecia dużych przedsiębiorstw, podał też GUS.

"Własną stronę internetową w 2017 r. miało 67% podmiotów. Strony internetowe wykorzystywane były najczęściej do prezentacji cenników, katalogów wyrobów lub usług, jak również do zamieszczania informacji o wolnych stanowiskach pracy, z możliwością przesyłania dokumentów aplikacyjnych" - czytamy dalej.

Ponadto w 2016 r. 32,5% badanych firm składała zamówienia elektronicznie. Odsetek przedsiębiorstw, które otrzymywały zamówienia od klientów drogą elektroniczną był znacznie mniejszy i wyniósł niespełna 11,8%.

W ub.r. 94,6% przedsiębiorstw kontaktowało się też z administracją publiczną elektronicznie przynajmniej w jednym celu. Prawie 2/3 przedsiębiorców deklarowało całkowite załatwienie sprawy urzędowej drogą elektroniczną. Większy był odsetek podmiotów, które odsyłały elektronicznie wypełnione formularze do urzędów niż przedsiębiorstw pobierających formularze ze stron internetowych administracji.

"W 2017 r. ponad jedna czwarta przedsiębiorstw w Polsce korzystała z możliwości, jakie stwarzają media społecznościowe. W porównaniu z rokiem poprzednim odsetek ten wzrósł o 2,1 pkt. proc. Co drugie duże przedsiębiorstwo (o liczbie pracujących 250 osób i więcej) wykorzystywało przynajmniej jeden z rodzajów mediów społecznościowych" - czytamy także w raporcie.

(ISBnews)