Nie tylko reklama, ale i darmowy test ciążowy – taki materiał promocyjny znalazł się w szwedzkim magazynie dla kobiet „Amelia”. Za innowacyjny pomysł odpowiedzialna jest agencja reklamowa Akestam Holst oraz laboratorium chemiczne Mercene Labs. Reklama wykorzystuje tę samą technologię, co standardowe testy ciążowe dostępne w aptekach i drogeriach.

IKEA

więcej
źródło: youtube.com

To, co najbardziej zwróciło uwagę w reklamie producenta kultowych regałów Billy i stoliczków Lack była instrukcja: „Nasikanie na tę stronę może zmienić twoje życie”. Jeśli wynik testu jest pozytywny, oferowana jest karta Ikea Family oraz specjalna zniżka na niektóre produkty.

Ikea już w przeszłości wzbudzała kontrowersje swoimi kampaniami reklamowymi. W 2016 roku o największej na świecie sieci sklepów meblowych było głośno dzięki materiałom pod tytułem „Where life happens” – „Tam, gdzie toczy się życie”. Przedstawiano w nich m.in. dziecko kursujące po domach rodziców po rozwodzie. W 2012 roku koncern musiał przeprosić po tym, jak usunął z katalogu przeznaczonego na rynek Arabii Saudyjskiej wizerunki kobiet, a rok później Ikea spotkała się z krytyką ze strony środowiska osób transgenderowych w Tajlandii za nietaktowną według nich reklamę.

>>> Czytaj też:Kurski: Na paskach jesteśmy więźniami skrótów. TVP to rzetelna telewizja