Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na budowę nowego odcinka Zakopianki.

Dwupasmowa trasa ma być poprowadzona od Lubnia do Rabki i zlikwidować korki na najtrudniejszym - górskim odcinku trasy.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podzieliła budowę 16-kilometrowego odcinka na trzy fragmenty. Tyle też ogłoszono przetargów. Prawie połowa dwupasmowej trasy między Lubniem a Rabką zostanie poprowadzona wiaduktami i mostami. Na trasie - pod masywem Małego Lubonia - wydrążony zostanie najdłuższy w Polsce tunel. - Będzie miał długość dwóch kilometrów. Nie ma innego rozsądnego sposobu na ominięcie tej góry, dlatego konieczne jest wydrążenie tunelu - mówi Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA.

>>> Czytaj też: Kto buduje najlepsze, a kto najgorsze drogi?

Reklama

Kierowcy, którzy już chcieliby przejechać nowym, dwupasmowy odcinkiem, muszą uzbroić się w cierpliwość. Nie podano jeszcze terminu rozpoczęcia prac, ale wiadomo, że potrwają one bardzo długo. Według wstępnych szacunków, koszt budowy całego odcinka wyniesie około 3,5 mld zł