Magazyn Retail Banker International porównał oceny użytkowników smarfonów z systemem IOS i Android. Pierwsze miejsce wśród 100 największych banków na świecie zajął PKO BO i jego IKO.

Cyfryzacja bezpowrotnie zmienia sektor finansowy. Tradycyjne banki mierzą się z coraz większą presją. Funkcje oddziałów przejmują smartfony, a aplikacje bankowe stały się najwygodniejszym sposobem na kontakt z bankiem.

Retail Banker International porównał oceny użytkowników smartfonów z systemem IOS i Android, by wyłonić najlepszą aplikację bankowości mobilnej. Na 100 tradycyjnych banków, 49 zdobyło oceny 4 lub więcej w pięciostopniowej skali. Na 30 banków cyfrowych, 17 uzyskało wynik 4 lub więcej. Żaden z analizowanych banków nie został oceniony niżej niż 2.

Na najwyższym miejscu znalazł się PKO Bank Polski. Aplikacji IKO przyznano ocenę na poziomie 4,8. Zapewnia ona wszystkie podstawowe usługi bankowe, takie jak sprawdzanie sald i transfery, a także umożliwia korzystanie z bankomatów bez karty.

Łukasz Kuc, Dyrektor Biura Projektów Mobilnych i Internetowych w PKO Bank Polski, w rozmowie z Retail Banker International stwierdził: „Od prawie dwóch lat IKO jest najlepiej ocenianą aplikacją bankowości mobilnej w Polsce. Każdego dnia pracujemy nad ulepszeniem aplikacji IKO, dodajemy nowe funkcje, poprawiając ergonomię aplikacji i reagując na komentarze klientów. Ta ocena jest wynikiem wielu małych kroków, które podejmujemy systematycznie i konsekwentnie. Nasi klienci doceniają innowacyjność rozwiązań, co odzwierciedla się w dynamicznym wzroście liczby użytkowników aplikacji”.

Reklama

>>> Czytaj też:

IKO po ukraińsku. PKO Bank Polski walczy o klientów ze Wschodu

Coraz trudniej o pracę w bankowości. W ciągu roku ubyło ponad 4 tys. stanowisk