Trzecia największa inwestycja dworcowa w Europie. Zobacz zdjęcia z budowy Łodzi Fabrycznej

autor tekstu:TL  Źródło:forsal.pl
15 kwietnia 2015 godz: 17:54 | Aktualizacja: 2015-06-08 11:37:45.88904+02

Już za kilka lat Łódź stanie się najważniejszym węzłem kolejowym w Polsce. Pierwszym elementem tego projektu jest dworzec kolejowy Łódź Fabryczna wart 1,7 mld zł. To trzecia największa inwestycja dworcowa w Europie. Zobacz zdjęcia z budowy i wizualizacje.

1/14
Nowy dworzec będzie miał trzy poziomy i będzie kluczowym elementem Nowego Centrum Łodzi oraz główną częścią tzw. węzła multimodalnego.

(gm/zuz) PAP/Grzegorz Michałowski
statystyki
  • as(2015-04-22 00:49) Odpowiedz 20

    jako pokoleniowy Warszawiak uważam że Łódź zasłużyła sobie na taki projekt, teraz współpraca na linii naszych obu miast będzie jeszcze lepsza (przypominam że to jedna z bardziej dochodowych tras), dodatkowo tego rodzaju inwestycje przyciągają turystów i biznes, możecie się śmiać ale zróbcie badania 5 lat po oddaniu i zobaczycie efekty:)

  • miłka(2015-04-18 14:40) Odpowiedz 10

    No, chyba Wam zaraz oko zbieleje z tej zazdrości, warszawiaki :)
    Super dworce mają takie mniejsze Lipsk czy Frankfurt, dlatego Łódź tym bardziej będzie miała.
    Do tego jest to piękne miasto, które wychodzi z wieloletnich zaniedbań, bo zamiast inwestować w siebie,
    musiało płacić haracz na odbudowę stolicy, której i tak już nic nie pomoże. Z powodzeniem może kandydować do tytułu najbrzydszego miasta w Polsce. Poza tym niech zostanie sobie z tą swoją ciemną norą i śmierdzącym dworcem WC (W-szawa Centralna). Przypominam, że linia Łódź-Warszawa jest jedną z najbardziej dochodowych w Polsce, więc jest uzasadnienie, żeby podwyższać standard na tej linii.
    A propos S8 - obecny przebieg był usankcjonowany już dawno, działki były wykupione, ale rząd PiSu zaczął majstrować przy tym, co dawno zostało ustalone. Na szczęście wygrał zdrowy rozsądek: wykorzystanie rezerwy terenu sprzed lat (zamiast trwonienia kasy na nowe działki) i połączenie aglomeracji łódzkiej (1,2 mln mieszkańców, 4. miejsce w Polsce) z wrocławską (0,9 mln mieszkańców, 7. miejsce w Polsce) zamiast łączenia 7. aglomeracji wrocławskiej z polami pod Piotrkowem Trybunalskim.
    Ludzie myślcie - to nie boli. I wyjrzyjcie czasem z tej swojej zakorkowanej i zakochanej w sobie Warszawy.

  • Bumtarara(2015-04-15 22:50) Odpowiedz 10

    Rico - Łódź sę wyludnia, więc potrzebny jest dworzec, choćby po to by wyjechać z miasta i nie wrócić...Dworzec jest niepotrzebny w miejscowościach, gdzie nie ma żadnych migracji.
    Amigo - Grabarczyk zachował się rozsądnie. Jeśli ktoś coś spieprzył to Ty spieprzyłeś pisownię słowa pieprzyć.

  • Angol(2015-04-18 15:21) Odpowiedz 10

    No cóż jak patrzę na te komentarze to widać ile tutaj małych nic nie znaczących pajaców którzy starają się krzyczeć ale nikt ich nie słyszy. Jesteście jednym wielkim ****** nic nie znaczącym zdajcie sobie w końcu z tego sprawę. A to że zazdrość was zżera bo jak to? ta wyludniająca się, brzydka, brudna, itd. itp. Łódź będzie miała taki piękny dworzec... (musicie przyznać rację, bo to będzie najpiękniejszy dworzec kolejowy w Polsce!) Nie jest to kolejny ekstra nowoczesny chlebak jak w Poznaniu, komunistyczny monument jak w stolicy czy niby piękny zabytkowy dworzec we Wrocławiu. Jest po prostu nasz Łódzki FABRYCZNY, A wy jesteście zwykłym ****** tak samo śmierdzącym i tak samo wyglądającym bo to wy wszyscy macie dworce Główniane a nie jak my jako jedyni inni. No cóż DOŚĆ TEGO! Przez lata to wasi złodzieje politycy pompowali kasę na wasze miasta teraz czas na naszych. Pozdro pedzie.

  • jarek(2015-04-16 02:42) Odpowiedz 00

    Nie wiesz dla kogo ???
    Dla ludzi ktorzy bede sie u nas osiedlac...
    Pomysl chwilke...

  • Marian(2015-04-16 01:49) Odpowiedz 00

    Ale każdemu z ekspertów jad leci z pyska.To taka polska specyfika narodowa znana w całej Europie.Kolejarzu:Dworzec do września 2015 roku.Tunel między Fabrycznym a Kaliskim i Fabrycznym a Żabieńcem do 2022 roku.Czy ty się kiblami na tej kolei zajmujesz?

  • Marian(2015-04-16 01:54) Odpowiedz 00

    A tu dla kolegów ekspertów kolejna przykrość.Następna inwestycja w wyludniającym się mieście.Wiem,wiem..Też niepotrzebna.

    http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/lodz-czy-powstanie-estakada-nad-skrzyzowaniem-marszalkow-48708.html

  • Passenger(2015-04-17 13:54) Odpowiedz 00

    Wygląda raczej na schron przeciwlotniczy, niż na dworzec. Vincent bez polskiego paszportu wiedział co mówi, jak wspominał coś o wojnie i załatwieniu sobie amerykańskiej wizy. Pewnie dlatego USiaki nie chcą znieść wiz, jak nas pchną na front wschodni, to mieliby w kraju kilka milionów uchodźców z Polski, a tak bez wizy prawie nikt poza wybranymi tam nie poleci...

  • RICO(2015-04-15 18:35) Odpowiedz 00

    Łodż wyludnia się,dla kogo ten dworzec ?

  • amigo(2015-04-15 19:20) Odpowiedz 00

    Jak to po co dla Grabarczyka A2 pociagnał pod Łodź nie wpomnę o spiepszeniu przebiegu S8, którą pociągną pod Łodź to teraz dworzec mu jeszcze potrzeba było taki budowac.

  • edGar(2015-04-15 22:23) Odpowiedz 00

    głosujcie dalej na tych popaprańców to wciąż będziecie się pytać po co.

  • kolejarz(2015-04-15 23:04) Odpowiedz 00

    Termin oddania za..10 lat ? 15 jak będą opóźnienia ?
    Przed wojną w szybszym tempie miasto zbudowaliśmy (Gdynię gdyby ktoś nie znał!) a teraz betonowy kloc dla miasta wyglądającego jak plan filmowy ruin Warszawy po powstaniu...GRATULACJE

  • mist(2015-04-16 14:12) Odpowiedz 01

    Najwieksza czy... NAJDROZSZA? Kto za to zaplaci?!

    Jaka jest celowosc wydawania tak gigantycznych pieniedzy na ten konkretny dworzec? Lodz jest stolica? Odkryto w Lodzi zloza ropy naftowej czy brylantow?

    Ile kosztuja porownywalne dwroce w Europie? Czy przypadkiem m² dworca w Lodzi kosztuje najwiecej?

  • kolejarz(2015-04-16 05:00) Odpowiedz 01

    Ależ proszę bardzo, zbudujcie sobie nawet prom kosmiczny w centrum miasta, oczywiście otwarcie z wielka pompą żeby lokalne kacyki mogły się pokazać.
    Nie będę na siłę udowadniał że Łódź to syf, bo to widzi każdy kto ma pecha tędy przyjeżdżać i stojąc w korkach przez miasto, jadąc po dziurawych drogach, bez jakiegokolwiek zarządzania ruchem, widzi ten syf, budynki pamiętające świetność chyba za Reymonta a połowa ludzi na ulicach to emeryci.

  • Bunga Bunga(2015-04-16 13:13) Odpowiedz 01

    A co Grabarczyk jest zydem , bo w Lodzi przed wojna to sami zydzi mieszkali.

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze