Koniec piekielnych podróży na Hel. Oto nowe lokomotywy PKP Intercity [ZDJĘCIA]

Autor tekstu: Konrad Majszyk  , tylko na Forsal.pl
14 maja 2015 godz: 05:47 | Aktualizacja: 2015-05-17 10:36:33.603828+02

W sobotę flagowy przewoźnik PKP pokaże 20 zmodernizowanych lokomotyw SM42 - m.in. do obsługi pociągów na Hel. Dzięki nim pasażerowie mają przestać mdleć w pociągach, a UTK nakładać kary na spółkę.

1/10
SM42 w wersji 6Dl przystosowanej do zasilania wagonów
większe zdjęciazobacz miniaturyźródło: Materiały Prasowe
Zmodernizowanych przez nowosądecki Newag lokomotyw spalinowych SM42 jest w sumie 20. Połowę z nich stanowią lokomotywy dwuagregatowe typ 6Dl (na zdjęciu). Te pojazdy są wyposażone w układ zasilania pociągu w energię elektryczną, co ma z kluczowe dla komfortu pasażerów na liniach niezelektryfikowanych. Jak ujawniliśmy w ubiegłym roku, Urząd Transportu Kolejowego stwierdził naruszenie przez PKP Intercity prawa nałożył i nałożył na tego przewoźnika karę finansową. To efekt kontroli, która została wszczęta po skargach pasażerów na skandaliczne warunki panujące w pociągach EIC „Jantar” z Warszawy na Hel. A gdyby w 2013 r. PKP Intercity miał takie lokomotywy jak na zdjęciu, afery by nie było. Ale o tym za chwilę.
statystyki
  • Ronnie Osulivann(2015-05-14 11:15) Odpowiedz 00

    Na Hel zawsze wybieram się moim Golfem III LPG. Co prawda jest jednoagregatowy ale warunki podróży znakomite.

  • StanRS(2015-05-14 11:39) Odpowiedz 00

    W sezonie letnim jak będą kilkugodzinne korki na (lub z) Helu, to będziesz klął na czym świat stoi w swoim Golfie III, którym Helmut jedynie do sklepu i do kościoła jeździł;). A stonka turystyczna będzie jechała nowymi pociągami z XXII wieku:)).

  • Ronnie Osulivann(2015-05-14 11:58) Odpowiedz 00

    Do: StanRS :_)

    Skoro przez 6 lat użytkowania nie narzekałem to w tym sezonie raczej też nie będę :)
    Pozdrawiam serdecznie.

  • Tadeusz(2015-05-15 10:51) Odpowiedz 00

    Muszę przyznać, że po latach wyrzeczeń i klnięcia na PKP, obecnie jazda pociągiem na Hel staje się czystą przyjemnością!
    W tym roku w maju jechałem "Jantarem" do Jastarni. Szok! Dwie zmodernizowane stonki trasę z Gdyni do Jastarni pokonały w ~45min., prując odcinkami nawet ~110km/h! Pociąg wyprzedzał osobówki nawet na trasie, nie wspominając o tych, którzy stali w korku do ronda we Władysławowie... ;-)

  • Courre de Moll(2015-05-14 17:00) Odpowiedz 00

    @StanRS
    Ronnie nie pisał, że jeździ w sezonie

    @Ronnie
    Warunki podróży nijak się mają do czasu trwania. Jeśli ktoś jest prawdziwym fanem golfa III LPG to i 15 godzin w korku jest dla niego czystą przyjemnością!

  • VVV(2015-05-15 15:20) Odpowiedz 00

    Powiało nowoczesnością, hehe.
    W czasach, gdy zwykłe pociągi przekraczają 500km/h, w użyciu jest także napęd magnetyczny, a w projektach są rozwiązania tunelu próżniowego ze wschodu USA na zachód (prędkość ponad 1 Mach), nasze kochane PKP deklasuje wszystkich tym niebieskim... reliktem.
    Pokażcie te zdjęcia w zagranicznych periodykach, ale z innym opisem. Proponuję coś w stylu "Ostatnie takie w Europie", "Wybierz się w nostalgiczną podróż do świata retro". itp itd.

  • Kolejorz(2015-05-18 10:49) Odpowiedz 00

    Z tym że ten na zdjęciu to stare SP42 z lat 80 i 90 ubiegłego stulecia.

  • edd(2015-05-16 23:02) Odpowiedz 00

    Wspaniałe USA, tylko że większość linii jest tam niezelektryfikowanych, a pociągi pasażerskie prują ze średnią prędkością 50mil/h. To chyba trochę mniej niż prędkość dźwięku.

  • gosc(2015-05-14 21:47) Odpowiedz 00

    Na Hel to by się przydała normalna droga. Chociaż nwm jak teraz jest, ale kiedyś była ona katastroficzna.

  • Marek Bieliński(2015-05-14 22:21) Odpowiedz 00

    Jeździmy na hel do Jastarni takimi lokomotywami. Urocze miejsce, pozdrawiam wille klara i urocze noclegi

  • KapitanSz(2015-05-18 00:27) Odpowiedz 00

    Hehe grubo trollami zasiało pod tą propagandą PKP. Przydałoby się jeszcze podyskutować o braku WIFI i klatkach faraday'a blokujących zasięg sieci komórkowych jakimi są wspaniałe Pendolino...

  • MPB(2015-05-15 23:07) Odpowiedz 00

    ST42 to konstrukcja z nie wiem którego roku (pewnie w Wikipedii jest napisane), ale pamiętam jak 30 lat temu dokładnie takie lokomotywy ciągnęły pociągi towarowe koło mojego domu. Dodali agregat prądotwórczy dla wagonów i powiało nowoczesnością, nie ma co...

  • Domki nad morzem Balfala(2015-08-05 11:49) Odpowiedz 00

    Wczoraj wybrałam się z dzieciakami koleją na Hel - koleją, żeby uniknąć korków. Wybrałam ładny dzień, bo wiadomo, że jak brak pogody wszyscy tam jadą, żeby pozwiedzać. Podróż była mega koszmarem. Upakowani jak sardynki w puszcze - bałam się, że dzieciaki pomdleją. Bilety kupiłam w kasie. Przecież chyba można przewidzieć ile pasażerów będzie podróżować -chociażby po ewidencji sprzedanych biletów. Nie można było dostawić jednego czy dwóch wagonów? Podróżowała w moim wagonie grupa cudzoziemców - wstyd mi było...

  • Kolejorz(2015-05-18 10:59) Odpowiedz 01

    Przepraszam ,SM 42- czyli spalinowa manewrowa

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze