Z Wrocławia do Hamburga. Nadwozia dla S-Bahn gotowe, mamy pierwsze zdjęcia

Autor tekstu: Konrad Majszyk  , tylko na Forsal.pl
15 października 2015 godz: 06:55 | Aktualizacja: 2016-03-18 09:25:31.287883+01

Pierwsze nadwozia pociągów BR 490 dla kolei podmiejskiej w Hamburgu opuściły fabrykę we Wrocławiu – dowiedział się „Forsal”. To duży kontrakt pasażerski, który dla polskiej fabryki Bombardiera jest rozgrzewką przed większym zleceniem: na pudła dla superszybkich pociągów ICx.

1/5
Pierwsze pociagi dla S-Bahn w Hamburgu mają zostać dostaczone do końca 2016 r
większe zdjęciazobacz miniaturyźródło: Materiały Prasowe
Kontrakt dla Hamburga obejmuje projekt, produkcje i dostawę w sumie 60 pociągów podmiejskich dla S-Bahn w Hamburgu, spółki zależnej DB Regio, której samorząd zdecydował się powierzyć usługę przewozową na kolejnych 15 lat. W dawnych Pafawagu we Wrocławiu odbywa się montaż podzespołów podwozia, ścian, kabiny i dachu (przy użyciu innowacyjnej technologii spawania laserowego 3D). Następnie pudło jest malowane w barwy Deutsche Bahn - z dominującym kolorem czerwonym. Ostatnim etapem produkcji realizowanym we Wrocławiu jest montaż okien. Każdy skład składa się z trzech wagonów, więc były Pafawag wyprodukuje w sumie 180 nadwozi.
statystyki
  • Alek(2015-12-05 15:58) Odpowiedz 180

    Ludzie durni. Przeciez w Japonii tez tak zaczynali, tylko ze ich inzynierowie podpatrywali a potem jak sie nauczyli to robili swoje, lepsze. Czy polscy inzynierowie beda robic tak samo zalezy od Polski. Trzeba traktowac ten typ ekonomii jak okres przejsciowy i szanse dla rozwoju w przyszlosci a nie jak kare Boza. Zrozumcie to, forumowe ciemniaki.

    Pokaż odpowiedzi (3)
  • dixonnchoto(2015-10-17 11:03) Odpowiedz 76

    Poprawnie jest: ...Fabryki bombardiera ulokowanej w Polsce... Firma Bombardier nie jest polska więc jej fabryka także nie jest polska. Niech goście przepisujący informacje to zrozumieją i nie mylą ludzi.

  • Piszecie głupoty(2015-10-19 21:36) Odpowiedz 50

    W fabryce Bombardiera Polacy zarabiają znacznie lepiej niż Ukraińcy w PESIE. ICX ma właśnie zastąpić poprzednie pociągi na ICe. Słuchajcie kogoś z rozumem a nie baranów z forum .

  • Visjoner(2015-10-16 02:58) Odpowiedz 46

    Polacy zmontują nadwozia pociągów dla Kanadyjskiej firmy = Chińczycy uszyją bluzeczki Nike dla Niemców.

    Jakby zaprojektowali to już coś. Jakby to produkował Newag czy Pesa to super. Ale czymś takim się po raz kolejny podniecać? Tym, że mamy za...istą, tanią siłę roboczą? To dobrze - ale bez jaj...

  • Kros(2016-03-18 17:07) Odpowiedz 33

    Polski Bombardier, polski Volkswagen, polski Fiat, polski Opel - cholera, nawet nie wiedzialem, ze Polska przejela prawie wszystkie swiatowe koncerny samochodowe. Ci POlacy to maja leb, wszystko maja wlasne. A tak na serio: Jezeli nie ma polskich obozow smierci w Oswiecimiu, Treblince itd. to nie ma takze polskich fabryk Opla, Volkswagena, Fiata i Opla, to sa zagraniczne firmy nie polskie. Czy raz na zawsze nie moga te fakty trafic do glupkowatych rozumkow redaktorow tego tak "madrego" portalu i takze innych mediow. Jak cos odpowiada interesowi Polski i pozwala dowartosciowac sie to jest polskie, jak cos wiaze sie z ciemnymi stronami historii to juz nie jest polskie. Troche wiecej konsekwencji i pomyslunku "dziennikarze" z ozej laski.

  • dsadsa(2015-10-15 19:06) Odpowiedz 22

    yyy... superszybkich pociągów ICx dla DB, które mają jeździć z prędkością ponad 250 km/h.

    ale już od dawna w Niemczech jeżdżą pociągi ICE od Siemensa, które mają Vmax 330 km/h, więc nie widzę tutaj żadnej spektakularnej prędkości. Na wielu odcinkach osiąga bez żadnego problemu 250 km/h... ale w Polsce to wielka podnieta :-)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze