Polska dołączyła do światowej elity. Będziemy produkować koleje dużych prędkości [ZDJĘCIA]

autor tekstu:TL  Źródło:PAP
4 listopada 2016 godz: 11:01

Firma Bombardier Transportation Polska zainwestowała ponad 250 mln zł w rozbudowę zakładu we Wrocławiu. We wrocławskim zakładzie oficjalnie otwarto nowoczesną halę fabryczną o powierzchni 20 tys. metrów kwadratowych. W nowej hali produkcyjnej będą powstawać nadwozia pociągów dużych prędkości dla niemieckich kolei Deutsche Bahn.

1/14
Wrocławski zakład, jako pierwszy w Polsce, dołączył do światowej elity firm uczestniczących w budowie pociągów dużych prędkości. Nowa inwestycja zakłada nie tylko budowę nowej hali, ale przede wszystkim wiąże się z transferem do Polski najnowszych technologii, w tym spawania laserowego 3D, które do tej pory nie było stosowane w branży przemysłu kolejowego w Polsce. Inwestor planuje rozszerzać współpracę z polskimi partnerami i dostawcami.
statystyki
  • Misiek(2016-11-04 11:17) Odpowiedz 257

    BRAWO. Bardziej idiotycznego tytułu nie można było wymyślić. Wg tej samej logiki Polska wkrótce będzie producentem luksusowych limuzyn (Mercedes) a już jest w światowej elicie producentów najbardziej niezawodnych samochodów (Toyota).

  • oko(2016-11-04 12:42) Odpowiedz 191

    Tytuł może i na wyrost. Fakt jest natomiast taki. Będą to robić polscy robotnicy, współpracować będą polscy kooperanci. Jeśli za jakiś czas polscy producenci taboru będą chcieli stosować podobne technologie na miejscu, w Polsce będą mogli pozyskać wyszkolonych już pracowników i podjąć współpracę z już doświadczonymi w tym zakresie firmami.

  • Alek(2016-11-04 11:56) Odpowiedz 167

    Tak, głupota, od dawna mam wrażenie że redaktorzy tego portalu to idioci.

    Pokaż odpowiedzi (1)
  • Pesto(2016-11-04 12:15) Odpowiedz 125

    Czyli Kanadyjczycy będą dla Niemców polskimi rękami spawać pudła pociągów. Dziennikarstfo job twoju mać!

  • J223(2016-11-04 18:52) Odpowiedz 123

    Bombardier jest koncernem kanadyjskim a fabryka wroclawska jest jednym z wielu podwykonawcow niemieckiej jego czesci. Tytul jest troche na wyrost i przypomina propagande sukcesu z czasow PRLu.

  • Ugluk(2016-11-04 13:52) Odpowiedz 113

    Jaki tu transfer technologii? Ich zakład, ich technologia. Jak wiatr się zmieni to zamkną zakład i technologii nie będzie. Dużo ciekawszy jest model chiński gdzie wymagane jest stworzenie podmiotu z lokalnym kapitałem. Jeśli inwestor się wycofa to technologia zostaje.

  • wet(2016-11-04 22:51) Odpowiedz 70

    POLSKIE ELEKTROWNIE I KOPALNIE ZAROBIĄ BO PRODUKCJA TAKICH LOKOMOTYW TO OGROMNA ILOŚC PRĄDU...

  • Qłality(2016-11-04 19:22) Odpowiedz 61

    Technologia może ichniejsza, ale obrotniki spawalnicze na potrzeby prowadzena produkcji robiła polska firma wg polskiego pomysłu na sprzęcie produkowanym w większości w Polsce. Pozdrowienia dla Ec-e

  • Emigrant UK(2016-11-04 13:51) Odpowiedz 31

    Te koleje duzych szybkosci nie produkuje przypadkiem FRANCUSKI bombardier z oddzialem we Wroclawiu? Dawny pafawag...

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze