Ranking banków 2016 – gdzie można liczyć na najlepszą obsługę?

autor tekstu:Źródło:Inne
21 listopada 2016 godz: 13:00 | Aktualizacja: 2016-11-28 15:44:04.608153+01

Wyniki tegorocznego badania jakości obsługi w bankach mogą zaskakiwać. Choć Bank Millennium utrzymał pozycję lidera, drugie i trzecie miejsce przypadło kolejno Getin Bankowi oraz mBankowi, którzy zdetronizowali ubiegłorocznych finalistów, tj. ING Bank Śląski i Deutsche Bank. O tym, że obsługa klienta nadal w wielu miejscach kuleje, świadczy jednak ogólny wynik dla wszystkich przebadanych placówek, który wyniósł 74,7 proc. - zaledwie jeden punkt procentowy więcej niż w ubiegłym roku.

1/12
Bank
większe zdjęciazobacz miniaturyźródło: ShutterStock
Ogólnopolskie badanie przeprowadzone w październiku 2016 roku przez firmę badawczą INTERNATIONAL SERVICE CHECK objęło – podobnie jak w ubiegłorocznej edycji – 60 placówek bankowych należących do 15-tu banków. Dla uzyskania miarodajnego porównania, tajemniczy klienci ponownie odwiedzili te same oddziały (o ile placówka nie została zlikwidowana), należące do: Alior Banku, Banku BPH, Banku Millennium, Banku Pekao SA, Banku Pocztowego, Banku Zachodniego WBK, BGŻ BNP Paribas, Credit Agricole, Deutsche Banku, Eurobanku, Getin Noble Banku, ING Banku Śląskiego, mBanku, PKO Banku Polskiego oraz Raiffeisen Polbanku.

Co oceniali tajemniczy klienci?
Analogicznie jak w ubiegłorocznej edycji badania, i tym razem tajemniczy klienci pod lupę wzięli przede wszystkim jakość obsługi oferowanej przez pracowników banków. Oceny dokonywali na podstawie rozmów przeprowadzanych na tematy związane z kredytem lub oszczędnościami, których efektem było dokonanie zakupu, tj. otwarcie rachunku, lub rezygnacja z produktu, czyli zamknięcie konta kilka dni po podpisaniu umowy. Dodatkowo każdy z tajemniczych klientów zwracał uwagę na prezentację placówki oraz wygląd pracowników.
Dzięki podziałowi scenariuszy, do każdego banku trafił:
- potencjalny klient ostatecznie decydujący się na zostanie klientem banku,
- klient, który rezygnuje z usług banku,
- dwóch potencjalnych klientów, zainteresowanych różnymi produktami, którzy w zależności od usłyszanych informacji i otrzymanej obsługi – zdecydują się w przyszłości na zakup produktu lub nie.

Do przeprowadzenia badania zaangażowano zarówno kobiety (53,3 proc.), jak i mężczyzn (46,7 proc.). Największą grupę stanowiły osoby w wieku 25-35 lat (61,7 proc.) oraz 36-45 lat (16,7 proc.). Mniej niż 25 lat miało 13,3 proc. badających, więcej niż 55 lat – 3,3 proc. Co 20-ty tajemniczy klient znajdował się w grupie wiekowej 46-55 lat.
statystyki
  • ZKś(2016-11-21 16:41) Odpowiedz 52

    Getin bank ??? To chyba jakiś żart. Wystarczy zobaczyć ile jest złych opinii w internecie dotyczących tego banku.

    Pokaż odpowiedzi (2)
  • uzyjcie mozgu(2016-11-21 14:43) Odpowiedz 32

    co za kretyn wpadl na pomysl zeby zrobic z tego info grafike?!

  • dnd(2016-11-21 19:12) Odpowiedz 30

    Widać, że artykuł sponsorowany. Getin zawierał z klientami ugody, żeby nie mówili o tym jak naciągali ich na lokaty pełno tego w sieci można się naczytać. Mbank tylu frankowiczów naciągnęli nawet jak wiedzieli, że to już jest na niekorzyść klientów. W mojej opinii ten raport to dno!

  • Krzysiek(2016-11-21 20:47) Odpowiedz 10

    Mam doświadczenie z 3 różnymi bankami i na pewno nie powierzył bym pieniędzy mBankowi...

  • adel(2016-11-22 18:29) Odpowiedz 01

    Pracownicy Getinu są w porządku, w końcu pracują nie tylko ku chwale pracodawcy a i własnym pożytkom. Gratulacje , w moim oddziale obsługa bez zarzutu.

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze