"W kwestii wypłaty dywidendy prowadzimy konsultacje z akcjonariuszami i obligatariuszami. Intencją jest, aby ogłosić wezwanie na akcje własne" - powiedział Ochędzan podczas konferencji prasowej.

Wcześniej AB SA sygnalizowało, że rozważa możliwość wypłaty dywidendy, na którą mogłoby być przeznaczone do 20 proc. skonsolidowanego zysku.

Dystrybutor m.in. sprzętu IT uważa, że nadal można rozwijać się w Polsce poprzez dodawanie kanałów sprzedażowych, czy nowe kategorie produktowe. Kierunki rozwoju, jakie AB SA podkreśla w swojej prezentacji to: e-commerce jako strategiczny projekt, dalszy wzrost aktywności w segmencie RTV/AGD, rozwój dystrybucji zabawek, sieci franszyzowych, marek własnych (TB, Optimus, Triline), nowe umowy dystrybucyjne i kategorie produktowe.

"Systematycznie poszukujemy, gdzie będzie można wykorzystać przewagi konkurencyjne i zdobyć przyczółki do dalszego wzrostu. Jednocześnie bezpieczeństwo wpisane w strategię poprzez stałą marżę, niskie koszty, zdywersyfikowaną bazę dostawców i odbiorców, najniższą szkodowość w branży, poprawiające się wyniki, bezpieczny poziom zadłużenia i pełne zabezpieczenie przed ryzykiem walutowym" - wskazał dyrektor finansowy AB SA.

Reklama

W segmencie RTV/AGD dystrybutor przejął część klientów po upadłej sieci Avans, co odzwierciedliło się 2-krotnym wzrostem liczby klientów i 3,5-krotnym wzrostem obrotów r/r w II kw. 2014 r. W tym segmencie grupa założyła i rozwija sieć franszyzową Kakto, która ma obecnie 83 punkty, a celem jest 150 do końca roku finansowego 2014/2015 (tj. do końca czerwca 2015 r.).

W Czechach i Słowacji firma z grupy - ATC - miała udany kwartał. Według słów członka zarządu, odnotowano tam zdecydowanie umocnienie pozycji i spodziewane jest "dalsze odmrażanie" popytu na sprzęt IT i informatyczne projekty infrastrukturalne w obliczu ekstremalnie niskich stóp.

"Nasze czynniki wzrostu za południową granicą to: potencjał sprzedaży z nowych umów na poziomie 122 mln zł, rozwój narzędzi e-commerce, rozwiązań informatycznych, czy bliska współpraca z partnerami. Ponadto rozwijamy w tych krajach franszyzową sieć Digimax z rozwiązaniami mobilnymi i smart home z 44 punktami obecnie. Planowany jest wzrost do 100 punktów do czerwca 2015. Oczekujemy pozytywnego wpływu z tego tytułu na sprzedaż i marże" - ocenił Ochędzan.

W przypadku przejętego roku temu dystrybutora zabawek Rekman, wskazał, że integrowany jest ze strukturami AB i podtrzymał cele postawione spółce podczas transakcji przejęcia, czyli zwrotu z inwestycji w ciągu 2-3 lat i 2,5 raza większej skali obrotów Rekmana po tym okresie. W 2012 roku spółka miała 30 mln zł sprzedaży.

W przypadku Optimusa - osiągnął on 59 partnerów, a cel zwiększenia sieci do łącznie 100 partnerów został podtrzymany. Dyrektor finansowy AB SA wskazał, że Optimus miał istotny wpływ na osiągnięcie 60% wzrostu sprzedaży w kanale "enterprise" w roku finansowym.

Kolejnym impulsem do wzrostu AB SA będzie oddanie w końcu maja przyszłego roku nowego magazynu logistycznego na 27 tys. m2, w którym zastosowane rozwiązania mają dać "przewagę rynkową w obszarze logistyki i e-commerce".

AB S.A. to największy dystrybutor IT i elektroniki użytkowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Notowana od 2006 roku na warszawskiej GPW, spółka prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji, sprzedając produkty największych światowych producentów nowoczesnych technologii do ponad 15 tys. partnerów handlowych - dealerów, VAR, hipermarketów, integratorów, sklepów i hurtowni komputerowych. Grupa AB z prowadzi dystrybucję elektroniki użytkowej, sprzętu RTV-AGD i produktów związanych z telefonią komórkową.