Przewoźnik jest też aktywny w segmencie usług dla sektora automotive, gdzie część przewozów także stanowi intermodal.

"Przewozy intermodalne są bardzo ważne dla PKP Cargo. Chcemy utrzymać pozycję lidera w tym segmencie rynku, ponieważ przewidujemy jego dynamiczny wzrost w kolejnych latach, szczególnie po zakończeniu remontów i modernizacji linii kolejowych w Polsce. Już dzisiaj wykorzystujemy nasze przewagi i szukamy możliwości stałej współpracy z doświadczonymi partnerami. Jako lider inwestujemy też w park taborowy oraz terminale przeładunkowe. Oceniamy, że rynek intermodalny będzie nadal dynamicznie się rozwijał wraz z rozszerzaniem oferty przewozowej o nowe produkty" - powiedział Neska, cytowany w komunikacie.

Z kolei w segmencie automotive w I poł. 2014 roku PKP Cargo podpisało ponad 20 kontraktów na przewozy, w tym nowe umowy handlowe na transport samochodów marki Skoda i VW. Pojazdy Skody są transportowane z Czech do Polski, a VW z Polski do Niemiec i w odwrotnym kierunku.

"Część przewozów z segmentu automotive, w tym nowo pozyskane transporty marek koreańskich, jest realizowana w kontenerach, a więc w systemie transportu intermodalnego. Ten rodzaj transportu stanowi dla PKP Cargo jeden z kluczowych segmentów. Chociaż główną częścią biznesu polskiego przewoźnika nadal jest transport węgla, kruszyw i materiałów budowlanych" - czytamy dalej.

Reklama

Spółka przypomina, że konsekwentnie inwestuje w rozwój kompetencji związanych z transportem intermodalnym. Ostatnio spółka kupiła 330 uniwersalnych wagonów do przewozów kontenerów za ok. 117 mln zł oraz ogłosiła, że niebawem ruszy przetarg na zakup dziesięciu lokomotyw wielosystemowych do obsługi połączeń za granicą.

PKP Cargo jest liderem w segmencie przewozów intermodalnych w Polsce z około 60-procentowym udziałem w rynku. PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie.