"Skutecznie realizujemy strategię handlową i kontynuujemy współpracę z kluczowymi partnerami. Kontrakt z Grupą Azoty jest przykładem właśnie takiego działania. Tym samym potwierdzamy silną pozycję rynkową oraz zdolność grupy PKP Cargo do skutecznego funkcjonowania na bardzo konkurencyjnym rynku kolejowych przewozów towarowych" - powiedział Neska, cytowany w komunikacie.

Według PKP Cargo, realizacja umów wymaga uruchomiania średnio ośmiu pociągów dziennie. Część z nich jest też realizowana w systemie przewozów rozproszonych (pojedynczymi wagonami). Najdłuższe połączenia w ramach nowych umów to kilkusetkilometrowe przejazdy do portów morskich, realizowane z Puław (woj. lubelskie), Tarnowa (woj. małopolskie) i Strzegomka (woj. świętokrzyskie).

Spółka będzie wozić towary od producentów z Grupy Azoty m.in. do polskich portów morskich, do odbiorców w kraju, a także zrealizuje przewozy towarów w imporcie i na eksport. Część transportów obejmie wymianę towarów pomiędzy podmiotami z Grupy Azoty. W obsługę przewozów są zaangażowane wszystkie zakłady przewoźnika.

"Zarządzanie łańcuchem dostaw surowców i produktów do i ze spółek rozlokowanych w całej Polsce to ogromne wyzwanie logistyczne. Co roku różnymi sposobami transportujemy miliony ton nawozów, produktów chemicznych i podstawowych surowców do ich wytworzenia. Od wielu lat w obszarze transportu kolejowego współpracujemy z PKP Cargo. Naturalną konsekwencją dobrej współpracy było rozszerzenie jej na przejętą w ubiegłym roku kopalnię siarki Siarkopol" – zaznaczył wiceprezes Grupy Azoty Marek Kapłucha. .

Reklama

Na podstawie nowego kontraktu PKP Cargo obsłuży spółki: Grupa Azoty, Grupa Azoty Zakłady Azotowe Puławy, Grupa Azoty Zakłady Azotowe Kędzierzyn, Grupa Azoty Zakłady Chemiczne Police, Grupa Azoty Kopalnie i Zakłady Chemiczne Siarki Siarkopol oraz Gdańskie Zakłady Nawozów Fosforowych Fosfory.

"Oprócz przewozów chemii i kontenerów, PKP Cargo i spółki z grupy kapitałowej polskiego przewoźnika realizują dla Grupy Azoty między innymi przewozy węgla, spedycję samochodową w kraju, spedycję kolejową za granicą oraz obsługę graniczną i celną w imporcie ze wschodu" - podsumowano.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 49% udziału w rynku według masy i ok. 59% według pracy przewozowej w 2013 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.