Vistula Group planuje przekroczyć w tym roku liczbę 315 salonów wszystkich zarządzanych przez nią marek, poinformowała spółka. Liczba sklepów marek Vistula i Wólczanka ma rosnąć o 10 proc. rocznie.

"W roku 2015 grupa kapitałowa spółki zamierza przekroczyć liczbę 315 salonów wszystkich marek. Do końca roku planujemy uruchomienie 14-16 nowych salonów własnych i stoisk firmowych o łącznej powierzchni ponad 1,2 tys. m2" - czytamy w raporcie rocznym spółki.

"Kontynuacja projektu franczyzowego w obszarze marek Vistula i Wólczanka w sieci mniejszych miast o liczebności w granicach 100 tys. mieszkańców zakłada w ciągu dwóch najbliższych lat rozwój tego kanału dystrybucji w tempie 10 % rocznie, przyjmując za bazę obecną wielkość sieci detalicznej Vistuli i Wólczanki" - podano także.

W 2015 r. spółka przeznaczy ok. 10 mln zł na rozwój stacjonarnej sieci detalicznej oraz przeprowadzenie remontów i relokacji salonów w kluczowych centrach handlowych.

W lutym br. prezes Vistuli Grzegorz Pilch informował agencję ISBnews, że spółka zamierza przekroczyć liczbę 300 sklepów wszystkich marek w 2015 r. Dodał, że priorytetem na najbliższe 2-3 lata jest rozwój w Polsce, szczególnie w miastach ok. 100 tys. mieszkańców.

Reklama

Vistula Group podało także, że planuje działania mające na celu przywrócenie stabilnej pozycji finansowej marce Deni Cler i wygenerowanie w roku bieżącym wyniku na poziomie co najmniej "zero plus" dzięki dalszej optymalizacji struktury kosztów sprzedaży przy jednoczesnym zwiększeniu atrakcyjności wzorniczej i jakościowej oferowanych kolekcji.

"Zrealizowanie wypracowanych w powyższy sposób korzyści operacyjnych, głównie w zakresie większej sprzedaży z zachowaniem wyższej marży, przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów finansowych dzięki niższemu niż w przypadku obligacji oprocentowaniu kredytu bankowego, pozwala w naszej ocenie oczekiwać w 2015 roku uzyskania istotnego wzrostu skonsolidowanego zysku netto oraz generowanej EBITDA. Należy jednak mieć na uwadze, iż warunkami realizacji tych planów, jest utrzymanie się tendencji ożywienia gospodarczego i poprawy nastrojów konsumenckich na rynku krajowym, a także utrzymanie poziomu osiąganych marż w szczególności na towarach importowanych, których zakupy dokonywane są w dolarze amerykańskim" - napisano także w raporcie.

Vistula Group S.A. specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji "operatora" marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym.