"Pracujemy nad poprawą generowanej marży między ceną detaliczną, a kosztem wytworzenia w długim okresie szczególnie poprzez optymalizację kosztów zakupów materiałów oraz podnoszenie efektywności wytwórczej" - powiedział ISBnews Malicki.

Dodał, że odzieżowa grupa będzie również dążyć do zdecydowanej optymalizacji zapasów.

"Efekty mają być najbardziej widoczne w II półroczu, kiedy będziemy upłynniać kolekcję zimową" - wyjaśnił prezes.

W końcu stycznia Gino Rossi podało, że prognozuje, iż ten rok zakończy zyskiem EBITDA na poziomie 27 mln zł i przychodami w wysokości 290 mln zł (z uwzględnieniem sprzedaży materiałów do poddostawców).

Reklama

Zarząd podawał wcześniej, że w założeniach do prognozy na ten rok, grupa planuje wzrost sprzedaży obuwia Gino Rossi o 14%, a odzieży Simple CP o 11% w porównaniu do roku ubiegłego.

Gino Rossi zarządza portfelem uznanych na polskim rynku modowym marek: Gino Rossi oraz Simple Creative Products. W ofercie grupy znajduje się obuwie damskie i męskie, torebki i akcesoria skórzane oraz odzież damska. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2006 r. Jej skonsolidowane przychody wyniosły 265,6 mln zł w 2014 r.