Etos planuje zwiększenie powierzchni handlowej marki Diverse do ok. 48 tys. m2 w 2015 r. i ok. 80 tys. m2 w 2019 r., poinformował prezes Marcin Bielski. Spółka może też rozważyć powrót "uśpionych" marek i kupno nowych.

"Plan długoterminowy to 80 tys. m2, jakie chcielibyśmy uzyskać w 2019 r. Jestem absolutnie przekonany, że to dostarczymy" - powiedział Bielski podczas konferencji prasowej.

Plan na 2015 r. przewiduje zwiększenie powierzchni handlowej do ok. 48 tys m2. W Polsce spółka ma już podpisane ok. 85% nowych kontraktów na ten rok.

W Czechach i Słowacji spółka planuje prowadzić działalność w modelu franczyzowym. W 2015 r. planowane jest ok. 2 tys. m2 powierzchni handlowej. Sklepy mają być otwarte nie później niż w III kwartale.

Etos posiada również dwie marki uśpione: Iridium i Coalition (CLTN). Obecnie nie ma planów ich reaktywacji, ale w przyszłości nie jest to wykluczone.

Reklama

"W przyszłych okresach nie wykluczamy zastanowienia się nad przejęciem jakiejś marki. Nasze procesy, organizacja działają bardzo dobrze, więc taki potencjał jest" - dodał Bielski.

Spółka będzie finansowała rozwój ze środków własnych oraz z kredytów. "W ostatnim czasie podpisaliśmy umowy na zwiększone linie na finansowanie bieżące, jak również pracujemy nad dodatkowymi środkami na rozwój" - powiedział wiceprezes Robert Śniegowski.

Na koniec 2014 r. sieć sprzedaży Diverse obejmowała sklepy o łącznej powierzchni 34 tys m2.

Spółka Etos S.A. zarządza siecią sprzedaży salonów z odzieżą sprzedawaną pod markami Diverse i Diverse Extreme Team. Sukces spółki Etos opiera się na sile marki Diverse obecnej na polskim rynku od 1993 r. Diverse oferuje szeroki asortyment odzieży damskiej i męskiej, którego uzupełnieniem są akcesoria, obuwie oraz torby i plecaki.