W samym marcu udział PKP Cargo wyniósł 48,7%, tj. o 1,7 pkt proc. więcej niż w marcu ubiegłego roku. Dobre wyniki PKP Cargo zawdzięcza m.in. rosnącym przewozom węgla kamiennego.

"Dobry marzec dla Grupy PKP Cargo potwierdzają dane w ujęciu pracy przewozowej - w porównaniu do marca 2014 roku udział w rynku największego polskiego przewoźnika zwiększył się o prawie 0,8 pkt proc. Narastająco po trzech miesiącach 2015 roku udział rynkowy grupy PKP Cargo osiągnął poziom 56%, co jest wynikiem o 1,7 pkt proc. słabszym niż w ubiegłym roku. Przyczyną tej różnicy niższy niż u konkurencji wzrost średniej odległości przewozów realizowanych przez PKP Cargo w porównaniu do poprzedniego roku" - czytamy w komunikacie.

"Najnowsze dane GUS potwierdzają to, co zapowiadaliśmy - wzrostową dynamikę przewozów realizowanych przez grupę PKP Cargo. Najbardziej cieszy mnie, że przy mniejszym rynku niż w ubiegłym roku potrafiliśmy zwiększyć w ujęciu rocznym przewiezioną masę. To potwierdza naszą pozycję rynkową i zaufanie, jakim obdarzają nas klienci" - powiedział członek zarządu PKP Cargo ds. handlowych Jacek Neska, cytowany w komunikacie.

>>> Czytaj też: Akcjonariusze PKP Cargo zdecydowali o 2,46 zł dywidendy na akcję za 2014 r.

Reklama

W marcu 2015 roku grupa PKP Cargo przewiozła 9,13 mln ton towarów, tj. o 2,4% więcej niż rok wcześniej. W tym czasie łączna masa towarowa przetransportowana koleją w Polsce wyniosła 18,76 mln ton, o 1,1% mniej niż w marcu 2014 roku. Łączna masa przewieziona przez pozostałych operatorów w ujęciu rocznym zmniejszyła się o 4,2%.

W podziale na grupy towarowe, w marcu szczególnie udane dla PKP Cargo były przewozy rud i pirytów oraz kontenerów. Te pierwsze urosły w porównaniu do ubiegłego roku o blisko 50%, a w przewozach intermodalnych grupa PKP Cargo zanotowała dwucyfrowy wzrost r/r, o ponad 16% w ujęciu masy. W porównaniu do poprzedniego roku w marcu urosły także przewozy m.in. węgla kamiennego i artykułów chemicznych.



PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 48% udziału w rynku według masy i ok. 57% według pracy przewozowej w 2014 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

>>> Czytaj też: Z Dalekiego Wschodu do Europy. Dlaczego Polska jest omijaną wyspą