"Inwestując w nie, stała się głównym graczem w segmencie radia internetowe, który charakteryzuje jeden z najwyższych czasów konsumpcji treści na użytkownika. OpenFM i PolskaStacja.pl z łączną liczbą 755 tys. użytkowników, generujących blisko 90 mln odsłon krajowych miesięcznie, razem plasują się na pierwszym miejscu w świadczeniu tej popularnej usługi online. To jednocześnie radia internetowe, które wspólnie w największym stopniu angażują internautów mobilnych. Pozyskanie obu platform radiowych doskonale wpisuje się w strategię Grupy WP, która zakłada osiągnięcie pozycji naturalnego i głównego medium informacyjno-kulturalno-rozrywkowego w Polsce" - czytamy w komunikacie.

Łączna cena za zakupione serwisy wyniosła 4 mln zł, a łączne przychody pro-forma za 2014 rok – 2,8 mln zł, podano również.

"Grupa WP spodziewa się istotnie zwiększyć przychody z tych serwisów zapewniając m.in. lepsze wypełnienie dostępnej powierzchni reklamowej monetyzowanej przede wszystkim reklamą wideo w postaci pre-roll, a także reklamą audio i bannerową. Chcemy dostarczać użytkownikom internetu nie tylko atrakcyjne treści, ale również użyteczne usługi dostosowane do ich potrzeb i wpisujące się w ich codzienne zwyczaje. Konsolidacja rynku radia online i stworzenie nowego lidera w tym perspektywicznym obszarze, jest więc naturalnym kierunkiem naszego rozwoju. Łączymy konsumpcję radia, jako medium tła, z konsumpcją internetu" - powiedział prezes Grupy Wirtualna Polska Jacek Świderski, cytowany w komunikacie.

Reklama

OpenFM i PolskaStacja.pl udostępniają w sumie ponad 200 kanałów muzycznych przygotowywanych przez redakcje radiowe z wieloletnim doświadczeniem.

"Podejmując decyzję o inwestycji wzięliśmy pod uwagę duży potencjał tych projektów w obszarze mobile. Ważne jest przy tym dla nas zaangażowanie internautów, którzy najwięcej czasu przeznaczanego na konsumpcję audio i wideo w sieci spędzają właśnie w serwisach i aplikacjach oferujących dostęp do streamingu stacji radiowych. Usługi tego typu wypierają tradycyjne technologie dostępu do radia" - dodał VP Corporate Development w Grupie Wirtualna Polska Grzegorz Czapski, cytowany w komunikacie.

Jak podano, OpenFM jest obecnie numerem jeden kategorii "streamaudio" pod względem czasu krajowego i liczby odtworzeń - zarówno ogółem czas krajowy ogółem: ponad 10 mln godzin, liczba odtworzeń ogółem: 30,4 mlns, jak i wśród internautów mobilnych czas krajowy mobilny: ponad 2,8 mln godzin, liczba odtworzeń mobilnych: 21,3 mlns. Radio to jest również niekwestionowanym liderem kategorii, jeśli chodzi o średni czas na użytkownika - na przestrzeni roku wzrósł on o 112%, by w marcu wynieść 22 godziny i 46 minut.

"Co ważne, w ciągu roku liczba odtworzeń mobilnych OpenFM wzrosła o 116%, a czas krajowy mobilny o 56%. Zakup platform pozwala więc umocnić Grupę WP w segmencie mobile, który jest jednym z kluczowych obszarów rozwoju spółki" - podano również.

"Aplikacje mobilne oferujące streaming kanałów radiowych popularyzują się w szybkim tempie. Dla przykładu w USA radia internetowe należą do najpopularniejszych aplikacji, a najlepsze z nich uzyskują zasięg porównywalny z takimi jak mapy, serwisy społecznościowe czy usługi VOD. Podobne trendy są już zauważalne w Polsce. Słuchanie radia w pracy i w domu, a dzięki smartfonom również w ruchu, doskonale wpisuje się w strategię Grupy WP, która chce zachować kontakt z konsumentem 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu" - podkreślił VP Strategia w Grupie WP Michał Brański, cytowany w komunikacie.

Jednocześnie podkreślono, że zakup OpenFM i PolskaStacja jest pierwszą akwizycją zrealizowaną przez Wirtualną Polskę ze środków pozyskanych z majowej oferty publicznej.

"WP konsekwentnie wzmacnia swój wzrost organiczny m.in. przez inwestycje w spółki świadczące usługi komplementarne do usług Grupy oraz w produkty uzupełniające jej portfolio. W 2014 roku spółka zainwestowała łącznie ponad 66 mln zł w zakup takich podmiotów jak Grupa Money.pl, serwisy e-commerce Domodi i Homebook oraz portal SportoweFakty.pl" - podsumowano w informacji.

Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych - Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej - Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii - np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej - np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym - np. Pudelek.