Aplikacja mobilna BZ WBK została pobrana przez klientów na ponad 660 tys. urządzeń do końca I kw. br. Przez pierwsze 3 miesiące tego roku klienci za pośrednictwem aplikacji wykonali ponad 1,2 mln różnego rodzaju transakcji.

"Na koniec pierwszego kwartału 560 tys. klientów korzystało z bankowości mobilnej w BZ WBK" - powiedziała Prus-Malinowska podczas spotkania prasowego.

"Mamy zaadresowane plany, które pozwolą nam dowieźć jakieś 800 tys. takich klientów do końca tego roku. Obserwujemy, że dynamika spada. Z nami są już wszyscy, którzy przychodzą sami do bankowości mobilnej i oni są w tej grupie klientów, która chętnie adaptuje nowinki. Teraz pracujemy z tymi, których trudno jest przekonać do bankowości mobilnej" - podkreśliła.

Dyrektor dodała, że przy obecnej dynamice bank raczej nie osiągnie poziomu 1 mln klientów bankujących mobilnie do końca 2015 roku. Taki cel BZ WBK przedstawił pod koniec ub. roku.

Reklama

Zaznaczyła jednak, że w całej sprzedaży produktów w kanale internetowym zakup lokaty za pośrednictwem bankowości mobilnej stanowi 25%, a zakup kredytów już 10%. Bank ma 1,8 mln klientów aktywnych w internecie - to jest ponad 30% wszystkich klientów.

Prus-Malinowska poinformowała, że obecnie bank przygotowuje kilka nowości, które pojawią się w ofercie w III kwartale tego roku.

"W sierpniu udostępnimy płatności mobilne w technologii HCE. Mamy także w planach platformy FX na mobile dla klienta indywidualnego. Ten kantor będziemy chcieli wprowadzić w III kw. tego roku. Nasze kursy są podobne do tych, które mają kantory internetowe i jesteśmy konkurencją dla nich. Wdrożyliśmy już w tym roku przelewy walutowe. Widzimy, jak mocno one się rozwijają" - powiedziała dyrektor.

Według opublikowanych dziś danych Związku Banków Polskich (ZBP), kolejny rok z rzędu zwiększył się odsetek bankowców uważających, że klientów gotowych na korzystanie z bankowości mobilnej jest więcej niż 40%, a jednocześnie r/r spadł o 6 pkt proc. odsetek tych, którzy uważają, że jest ich mniej niż 10%.