Miraculum planuje kupowanie marek lub przejęcia firm kosmetycznych z uzupełniającym asortymentem, czy kanałami dystrybucji, poinformowała prezes Monika Nowakowska. Celem firmy jest wdrażanie modelu zarządzania markami, zdobywanie udziałów rynkowych, poprawa rentowności, a także oddłużenie w ciągu 5 lat.

"W przyszłości planujemy kupować marki bądź przejmować inne firmy kosmetyczne, które nie mają asortymentów, czy też kanałów dystrybucji konkurencyjnych dla Miraculum, lecz uzupełniające je" - powiedziała Nowakowska, cytowana w komunikacie.

Nadrzędnym celem nowego zarządu jest zdobywanie udziałów rynkowych i systematyczna poprawa rentowności. Jednocześnie zarząd planuje oddłużenie spółki w ciągu 5 lat i całkowite przejście na finansowanie działalności wyłącznie poprzez bankowe instrumenty finansowe, factoring oraz kredyty kupieckie, podano także w materiale.

"Począwszy od II i III kwartału 2015 roku, wracamy na rynek z produktami marki Virtual, Chopin, Miraculum, kasetami świątecznymi, które cieszyły się dużą popularnością" - dodała prezes Miraculum.

Nowakowska oraz spółka Rubid 1 Sp. z o.o. (kontrolowana przez grupę kluczowych managerów Miraculum) posiadają obecnie łącznie ponad 15,8% akcji Miraculum (960 115 akcji) i zamierzają dalej zwiększać udział w akcjonariacie. W ten sposób zakończył się "trwający wiele miesięcy proces restrukturyzacji finansowej oraz przejęcia wiodącego pakietu akcji spółki", który pozostawał w dyspozycji Rubicon Partners.

Reklama

"Od 2012 roku myślałam o tym, aby uzyskać taki udział w akcjonariacie, aby był on gwarantem, że przez kilka lat spółka będzie mogła stabilnie się rozwijać, realizować długoterminową strategię i konsekwentnie budować pozycję na rynku. Model biznesowy Miraculum oraz doświadczenia zespołu RDM Partners powodują, że konsolidacja branży kosmetycznej na bazie Miraculum jest możliwa" - podkreśliła Nowakowska.

>>> Czytaj też: Miraculum prognozuje 48 mln zł przychodów i 6,1 mln zł EBITDA w 2014 r.

Po wielu miesiącach trudnych negocjacji, zarząd podpisał list intencyjny z największymi wierzycielami spółki.

"Na mocy uzyskanego porozumienia, łączna suma zadłużenia została zmniejszona o 4 mln zł w wyniku częściowej konwersji długu na akcje, a pozostały dług krótkoterminowy (łącznie 21 mln zł) został zastąpiony długoterminowym, w dodatku o połowę tańszym. Wszystkie umorzenia i wzajemne potrącenia wynikające ze struktury transakcji restrukturyzacyjnej wpłynęły na spadek zobowiązań finansowych Miraculum" - podano w informacji.

Działalność Miraculum koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży nowoczesnych preparatów do pielęgnacji skóry, depilacji, a także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. W portfolio spółki znajdują się m.in. marki: Miraculum, Tanita, Pani Walewska, Chopin, Brutal i Wars. W lutym 2007 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.