Southbank Media Limited - spółka zależna od Scripps Networks Interactive - zażądał przymusowego wykupu 4 230 474 akcji TVN, reprezentujących w zaokrągleniu 1,24 proc. kapitału zakładowego po cenie 20 zł za akcję, podano w komunikacie.

Dzień wykupu ustalono na 28 września.

Pośredniczącym jest Dom Maklerski Banku Handlowego.

Southbank Media Limited posiada bezpośrednio i pośrednio przez swoje podmioty zależne N-Vision B.V oraz Polish Television Holding B.V. 336 017 834 akcji w TVN, reprezentujących w zaokrągleniu 98,76% kapitału i głosów.

TVN ma zostać wycofany z obrotu na warszawskiej giełdzie do końca roku. Spółka jest notowana na warszawskim parkiecie od 2004 r.

Reklama

TVN jest jedną z wiodących spółek mediowych w Polsce oferującą bezpłatne i płatne lifestylowe i rozrywkowe kanały telewizyjne, w tym między innymi TVN, TVN Style, TTV, TVN Turbo, a także wiodący całodobowy kanał informacyjny TVN24 oraz kanał informacji gospodarczych TVN24 Biznes i Świat. W 2014 roku dzięki swojej ofercie TVN zyskał największą na polskim rynku oglądalność na poziomie 22%. TVN Media jest największym domem mediowym w Polsce posiadającym 33% rynku przychodów z reklamy w kanałach własnych TVN oraz dodatkowo sprzedając czas reklamowy wielu innych polskich nadawców komercyjnych.

Scripps Networks Interactive to jeden z wiodących producentów angażujących treści dotyczących wnętrz, jedzenia oraz podróży. W portfolio SNI można znaleźć niezwykle popularne marki telewizyjne i internetowe, takie jak HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel czy Great American Country, których łączny zasięg miesięczny w Stanach Zjednoczonych to ponad 190 mln widzów.