Mediacap liczy, że przejdzie na rynek główny GPW z NewConnect w ciągu pół roku, poinformował ISBnews prezes Jacek Olechowski. Podtrzymuje plan rozwoju poprzez akwizycje.

"Naszą intencją jest przejście w ciągu pół roku na rynek regulowany. Chcemy jak najszybciej odwiesić postępowanie w sprawie zatwierdzenia prospektu w KNF. Na początek października zwołane zostało walne, które usunie ze statutu zapisy o uprzywilejowaniu, na które zwrócił nam uwagę urząd. W interesie naszych akcjonariuszy jest przejście na GPW" - powiedział ISBnews Olechowski.

Obecnie kapitalizacja spółki nie jest wystarczająca do przeprowadzki na rynek główny.

"Jesteśmy spółką IV kwartału, w tym okresie generujemy kluczowe w perspektywie całego roku wyniki finansowe i liczymy, że inwestorzy je docenią. Chcemy się coraz intensywniej komunikować z inwestorami. Już widzę, że od pewnego czasu wraca obrót na naszych akcjach" - ocenił prezes Mediacap.

W kwestii potencjalnej emisji akcji towarzyszącej przejściu na rynek główny z NewConnect, Olechowski wskazał, że obecnie trwa analiza "czy będzie ona potrzebna spółce".

Reklama

"Mamy potencjał pozyskiwania długu, generujemy gotówkę. Celem grupy pozostaje konsolidacja rynku. Jesteśmy w idealnym miejscu do przejmowania spółek z naszej branży za małych, aby stały się obiektem zainteresowania dla globalnych graczy. Podtrzymujemy, że chcemy w ciągu pół roku kupić podmiot podnoszący nasz wynik EBITDA o 3 mln zł. Rozmawiamy z co najmniej dwoma podmiotami, w tym z jednym, z którym mamy podpisany term sheet. Priorytetem nie jest jednak jak najszybsze dopięcie ewentualnej akwizycji, ale osiągnięcie optymalnych warunków potencjalnej transakcji" - podsumował prezes Mediacap.

Jak Olechowski podkreślał wcześniej, ambicją Mediacap jest stworzenie polskiego podmiotu, który będzie "porównywalnym skalą konkurentem dla sześciu największych holdingów międzynarodowych" działających w branży reklamowej w Polsce.

Mediacap to notowana na NewConnect grupa świadcząca usługi z zakresu mediów, marketingu, reklamy online i usług IT oraz badań rynku i opinii publicznej. W skład grupy wchodzą Scholz & Friends Warszawa, The Digitals, Grupa IQS i EM LAB. Spółki te działają w segmentach tworzenia i realizacji strategii reklamowych, marketingu interaktywnego i nowych mediów, badań rynku i opinii publicznej oraz event marketingu.