"Włochy są na liście 10 krajów o najwyższym PKB i trzecią co do wielkości gospodarką w strefie euro. Stanowią jeden z kluczowych rynków kluczowy rynek, jeśli chodzi o naszą strategię rozwoju w Europie. Dlatego otwarcie biura w Mediolanie jest dla nas szczególnym wydarzeniem" - powiedziała Niekraszewicz, cytowana w komunikacie.

Według niej, pozycja spółki we Włoszech, jako sprawdzonego i rzetelnego dostawcy rozwiązań z branży IT, będzie się systematycznie umacniać.

"Od kilku miesięcy pracuje w spółce kilkuosobowy zespół ekspertów ds. przedsprzedaży oraz sprzedaży. Spółka będzie koncentrować się na pozyskaniu klientów z sektorów finansowego, telekomunikacji, służby zdrowia oraz szeroko rozumianej branży handlu i usług" - czytamy w komunikacie.

"Mamy kompleksową, innowacyjną ofertę, składającą się z programów w pełni przystosowanych do funkcjonowania w gospodarce elektronicznej. Dodatkowo doświadczony zespół pracujący tu we Włoszech, wsparty przez ponad 5000 specjalistów na całym świecie pozwoli nam zawalczyć o duże kontrakty na rynku włoskim" - dodała dyrektor zarządzająca.

Reklama

Podkreśliła również, że polski producent na rynku włoskim ma już sukcesy wdrożeniowe, czego przykładem są projekty m.in. dla: UniCredit Group, Diageo, Medic Air Group, Valeant, Metro Group.

Comarch zakończył już główny etap wdrożenia narzędzia Comarch Personal Finance Management we włoskim UniCredit. Ponadto Comarch współpracuje jako dostawca technologii medycznej i know how z Medic Air Group, który jest liderem w dziedzinie Home Care we Włoszech. W segmencie telekomunikacji Comarch współpracuje ze spółkami obecnymi na rynku włoskim w ramach grup kapitałowych jak Vodafone.

"Struktury lokalne pomagają na tym strategicznie ważnym rynku być bliżej klientów i zapewne przyczyni się to do wzmocnienia pozycji w 2016 roku" - podsumowano w komunikacie.

Comarch S.A. specjalizuje się w projektowaniu, wdrażaniu oraz integracji zaawansowanych systemów informatycznych, narzędzi programistycznych, narzędzi i infrastruktur sieciowych. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 038 mln zł w 2014 r.