"W związku z poniesieniem w I połowie 2014 r. istotnych kosztów projektów strategicznych oraz niegotówkowych zysków z tytułu wyceny programu akcji pracowniczych - począwszy od 2014 r. do oceny skonsolidowanych wyników Grupy EM&F zarząd wykorzystuje wskaźnik skorygowana EBITDA, który stanowi właściwą miarę do analizy wyników finansowych Grupy EM&F" - czytamy w komunikacie.

EBITDA z działalności kontynuowanej w tym okresie wyniosła 38 mln zł wobec 34 mln zł rok wcześniej. Grupa miała 21,55 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej z działalności kontynuowanej w III kw. 2015 r. wobec 10,32 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 16,07 mln zł wobec 9,52 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 696,59 mln zł w III kw. 2015 r. wobec 646,25 mln zł rok wcześniej.

Reklama

W okresie I-III kw. 2015 r. spółka miała 80,47 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej z działalności kontynuowanej w porównaniu z 51,8 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 983,39 mln zł w porównaniu z 1 817,67 mln zł rok wcześniej. W okresie 9 miesięcy 2015 r. Grupa EMF odnotowała dwucyfrowy wzrost skorygowanej EBITDA z działalności kontynuowanej o 11% r/r do 78 mln zł. Z kolei EBITDA z działalności kontynuowanej narastająco wyniosła 83 mln zł wobec 68 mln zł rok wcześniej.

Zwiększenie straty netto z działalności kontynuowanej wynika przede wszystkim z wyższych kosztów finansowych netto, na które składają się:

- wyższe koszty z tytułu odsetek od kredytów i pożyczek (co wynika z wyższego poziomu zadłużenia i wyższych stawek procentowych);

- wyższe pozostałe koszty finansowe (głównie rozliczanych w czasie opłat początkowych kredytów i kosztów pozyskania finansowania, opłaty za gotowość oraz inne opłaty manipulacyjne, podano w informacji.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2015 r. wyniósł 135,74 mln zł wobec 31,8 mln zł straty rok wcześniej.

"Na koniec III kwartału 2015 r. łączna powierzchnia handlowo-usługowa Grupy EM&F wynosiła 317 011 m2 i liczyła 562 placówki, w tym 112 placówek (o łącznej powierzchni 34 266 m2) dotyczy działalności zaniechanej w segmencie Szkół Językowych. W III kwartale 2015 r. w ramach działalności kontynuowanej Grupy EM&F zostały otwarte 4 sklepy i zamknięte 2 sklepy" - czytamy w informacji.

Grupa Empik Media & Fashion jest dystrybutorem produktów z kategorii media, rozrywka, lifestyle, artykuły dziecięce, odzież, obuwie, kosmetyki oraz kursy językowe. Grupę tworzą spółki o profilu operacyjno-handlowym oraz Empik Media & Fashion jako spółka holdingowa.