Spółka przygotowuje nową strategię dla marek Być Może i Chopin, Wars Zero oraz Sensitive i pracuje nad wprowadzeniem nowych kategorii produktowych w ramach pozostałych marek w portfolio, w tym szczególnie marki Pani Walewska, poinformowała prezes Monika Nowakowska.

Spółka poinformowała w komunikacie, że po IV kwartale szacunkowy wynik na poziomie sprzedaży przekroczy 30 mln zł (z całkowitym wyłączeniem przychodów na sprzedaży związanej z marką Brutal). Obecnie spółka jest w trendzie faktycznej poprawy wyników finansowych i sprzedażowych, bez zwiększania zadłużenia.

"Po zamianie finansowania dłużnego z krótkoterminowego na długoterminowe, koncentrowaliśmy się na wzroście wolumenów sprzedażowych oraz poprawie marży brutto. Mamy jeszcze wiele ambitnych celów do zrealizowania, a plany na 2016 rok to przede wszystkim budowa trwałej rentowności" - powiedziała Nowakowska, cytowana w komunikacie.

Spółka szacuje, że w samym IV kwartale uzyskała wynik ze sprzedaży produktów w wysokości ok 7,66 mln zł, co oznacza wzrost o 42% r/r (przy wyłączeniu jednorazowej transakcji sprzedaży marki Brutal i pozycji dotyczących sprzedaży asortymentu marki Brutal).

Drogerie to w bieżącym roku priorytet dla Miraculum w zakresie dostarczania swojego asortymentu. Ten kanał dystrybucji oraz asortyment skierowany do tego kanału dystrybucji - w ocenie spółki - umożliwiają uzyskiwanie większych przychodów i gwarantują wyższe marże (porównując do produktów dostarczanych do supermarketów, hipermarketów i kiosków ).

Reklama

"Trzymając się założonego celu, Miraculum szacuje uzyskanie za IV kwartał 2015 ponad 3 mln zł marży brutto na sprzedaży, co daje wzrost o ok 63% względem analogicznego okresu w 2014 roku. Oznacza to wzrost marży brutto na sprzedaży rok do roku o 5 punktów procentowych. Do zwiększenia wyników sprzedaży przyczynia się wiele czynników, ale przy ograniczonym dostępie do kapitału znaczenia nabiera rozpoznawalność marek, presja popytowa w niektórych kanałach dystrybucji, oraz odbudowanie relacji handlowych" - czytamy w komunikacie.

>>> Czytaj też: Miraculum zapowiada ekspansję rynkową, akwizycje i oddłużenie

Miraculum nie planuje w najbliższym czasie przeprowadzać transakcji sprzedaży kolejnych marek. Obecnie skupia się na rozbudowaniu portfolio o nowe kategorie i umacnianiu marek na rynku polskim, oraz zagranicą (jest w trakcie uruchamiania spółki-córki w Rosji).

Spółka wdrożyła już dużą liczbę nowych produktów z kategorii make-up oraz powróciła do oferty zestawów upominkowych (np. świątecznych), które cieszyły się dużym zainteresowaniem, szczególnie w marce Pani Walewska. Paletę tego klasycznego brandu, Miraculum planuje rozszerzyć o nowe kategorie. Od 2016 roku będą pojawiać się szampony do włosów, mydła w płynie, a także planowane jest rozwinięcie kategorii pielęgnacji twarzy dla cery dojrzałej. Sprzedaż asortymentu pod brandem Pani Walewska w IV kwartale 2015 była dwukrotnie wyższa licząc rok do rokiu. Poprawa marży na sprzedaży wynika z zaplanowanej zmiany struktury przychodów, podano w materiale.

Obecnie Miraculum przygotowuje nową strategię dla marek Być Może i Chopin, Wars Zero oraz Sensitive, a także pracuje nad wprowadzeniem nowych kategorii produktowych w ramach pozostałych marek w portolio.

"W 2015 wprowadziliśmy nową serię kremów Pani Walewska- Gold Collection +60, +70, +80, gdzie ta najstarsza grupa wiekowa cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem, a wartość sprzedaży Pani Walewskiej w 2015 roku pomimo ciągłych problemów z dostępnością był rekordowy" - powiedziała Nowakowska.

Działalność Miraculum koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży nowoczesnych preparatów do pielęgnacji skóry, depilacji, a także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. W portfolio spółki znajdują się m.in. marki: Miraculum, Tanita, Pani Walewska, Chopin, Brutal i Wars. W lutym 2007 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.