"We wtorek Bruksela przekazała tzw. Comfort Letter, w którym pozytywnie ocenia dotychczasową restrukturyzację przewoźnika (...). Tej informacji 'Rz' nie była w stanie potwierdzić ani w Ministerstwie Skarbu Państwa, ani w LOT" - czytamy w na stronie rp.pl.

Agencja ISBnews dowiedziała się nieoficjalnie, że przewoźnik będzie chciał wykorzystać zapewne do 250 mln zł środków w II transzy pomocy publicznej (które od sierpnia ub.r. są dostępne w kwocie 381 mln zł), choć jego kondycja się poprawia, ponieważ "okienko z pomocą publiczną otwiera się raz na lata".

W grudniu 2012 r. Ministerstwo Skarbu Państwa zaakceptowało pomoc dla LOT. W ramach pierwszej transzy (tzw. pomoc na ratowanie) wypłacono 400 mln zł. Druga transza - w wysokości 381 mln zł - ma zostać przeznaczona na restrukturyzację.

>>> 26 mln zysku zamiast 196 mln straty. Co tak naprawdę wpłynęło na wyniki finansowe LOT-u?

Reklama

PLL LOT zapowiadały w kwietniu, że wyzwania na 2014 r. to: "powrót do trwałej rentowności, maksymalnie zmniejszenie drugiej transzy oraz utrzymanie płynności". Jednakże kluczowe jest uzyskanie akceptacji Komisji Europejskiej dla Planu restrukturyzacji. Przewoźnik podkreślał, że do tej pory z Brukseli płynęły pozytywne sygnały.

Na rok 2014 PLL LOT podtrzymały prognozę zysku na działalności podstawowej na poziomie około 70 mln zł. Spółka informowała, że w 2013 r. zbliżyła się "do momentu, w którym zacznie zarabiać na działalności podstawowej".

PLL LOT obsługują połączenia lotnicze od 1929 r. Obecnie samoloty w barwach LOT-u latają do blisko 60 miast w Europie, Ameryce Północnej, na Bliski Wschód oraz w Azji.

Polecamy: LOT na bezdrożach. Czy Polska potrzebuje narodowego przewoźnika?