Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA (ZMPG) poinformował w czwartek, że spółka ogłosiła przetarg na unowocześnienie i rozbudowę Nabrzeża Oliwskiego. Na oferty potencjalnych wykonawców czeka do 12 stycznia. Przy Nabrzeżu Oliwskim o długości 600 metrów, przy którym mogą cumować statki do 225 metrów długości, przeładowywane jest głównie zboże. Obsługiwane są tam także jednostki z drobnicą oraz Ro-Ro. Nabrzeże jest dobrze skomunikowane z siecią dróg kołowych, kolejowych i wodnych.

Unowocześnione i rozbudowane Nabrzeże Oliwskie ma być oddane do użytku w 2020 roku. Rozbudowa Nabrzeża w 85 procentach zostanie sfinansowana z unijnego programu "Łącząc Europę" (CEF). Ponadto prace mają być prowadzone także na nabrzeżach: Pięciu Gwizdków, Ziółkowskiego i na stanowisku dawnej bazy promowej PŻB w Porcie Gdańsk.

„Jeśli chcemy nadal być liderem usług portowych w naszym regionie i zwiększać liczbę przeładunków, to musimy inwestować w infrastrukturę portową. To warunek konieczny” – mówi wiceprezes ZMPG ds. infrastruktury, Marcin Osowski. Ocenił, że niedługo Port Gdańsk może stać się kluczowym węzłem komunikacyjnym na południowym Bałtyku. „Zmodernizowane, nowoczesne i dostosowane do potrzeb kontrahentów nabrzeża to jeden z elementów tego planu” - dodał.

Port Gdańsk jest jednym z najprężniej rozwijających się portów w regionie Morza Bałtyckiego. Pod względem przeładunków plasuje się w ścisłej czołówce w regionie. Do października 2017 roku w Porcie Gdańsk przeładowano ponad 32 mln ton towarów, czyli o 3,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego - podała niedawno spółka. Około 40 proc. ładunków to drobnica przeładowana przez terminal kontenerowy DCT. (PAP)

Reklama

Autor: Bożena Leszczyńska