W badaniu APA’s 2017 Job Skills Training and Career Development przeprowadzonym we wrześniu online przez firmę Harris Poll wzięło udział 1076 dorosłych respondentów zatrudnionych w pełnym wymiarze czasowym. Mieli oni ocenić w skali "0-5", w jakim stopniu przełożeni wspierają ich zawodowy rozwój.

Pracownicy, którzy ocenili wysoko wsparcie ze strony przełożonych, byli ponad dwukrotnie częściej zadowoleni ze swojej pracy, cenili swojego pracodawcę oraz byli skłonni zarekomendować swoje miejsce zatrudnienia innym niż osoby, które nie odczuwają takiego wsparcia - pisze Quartz.

Wsparcie ze strony przełożonego wpływa także na wzrost zaufania pracowników. Prawie 80 proc. osób, które odczuwają wsparcie od szefa, stwierdziło, że ufa swojemu pracodawcy. Natomiast 56 proc. osób, którzy nie odczuwają takiego wsparcia, nie ufa swojej firmie.

Na jakiej podstawie pracownicy oceniają poziom wsparcia zapewnianego im przez przełożonych? Za niemal 60 proc. różnicy w postrzeganiu tego aspektu pracy odpowiada dostęp do narzędzi umożliwiających zatrudnionym rozwój technicznych, zarządczych i przywódczych kompetencji.

Reklama

Kolejnym niedocenianym sposobem na podniesienie zadowolenia pracowników jest zapewnienie im czasu na zawodowy rozwój – wynika z badania.

Niezwykle ważne jest także spersonalizowane podejście menedżerów do pracowników własnego zespołu.

>>> Czytaj także: Brakuje ci motywacji? Powinieneś zacząć doradzać ludziom