Warszawa, 30.03.2017 (ISBnews) - CD Projekt skoncentruje się w tym roku na grze "Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana". Grupa rozpocznie w weekend testy techniczne gry na platformę PS4, poinformował prezes Adam Kiciński. Otwiera przedstawicielstwa w Japonii i Chinach do wspierania rozwoju "Gwinta" na tych rynkach.
"W weekend rozpoczniemy techniczne testy gry na PS4 i będziemy kontynuować prace w tym zakresie. Publiczna beta na wiosnę ruszy na 3 platformy" - powiedział Kiciński na konferencji prasowej.
Jak wskazał, "Gwint" jest od początku przychodowy (sprzedaż beczek z kartami).
"Już wiemy, że największe przychody mamy w USA, Niemczech, Rosji, Polsce i Wielkiej Brytanii, ale gracze płacą globalnie. Według pierwszych parametrów, jesteśmy usatysfakcjonowani monetyzacyjnie" - wskazał prezes.
Podał, że spółka rozdała "zdecydowanie więcej" niż 1 mln kluczy do zamkniętej bety i chce dać dostęp wszystkim, którzy się zapisali. Jednocześnie Kiciński zaznaczył, że w oczywisty sposób nie wszyscy, którzy otrzymali klucze grają w "Gwinta".
Gra ma obecnie 10 wersji językowych. Spółka wiąże duże nadzieje z rynkami azjatyckimi.
"Otwieramy w Chinach przedstawicielstwo. Jest dużo pracy, ale jeśli ją dobrze wykonamy, to jest szansa na sukces na tym ważnym rynku. Trwa certyfikacja wersji chińskiej, która jest gotowa. Mam nadzieję, że w tym roku będziemy mogli powiedzieć więcej. Przedstawicielstwo otwieramy także w Japonii. Bieżący rok to zdecydowanie rok 'Gwinta': kampania marketingowa, update'y, e-sport. Jesteśmy bardzo zainteresowani rozwojem Gwinta jako gry e-sportowej" - podsumował Kiciński.
Spółka podała dziś, że ruchomi publiczną betę gry na wiosnę. W II półroczu ubr. CD Projekt wprowadził zamkniętą betę "Gwint". Jest to sieciowa gra w uniwersum Wiedźmina (na komputery PC oraz konsole).
W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED - deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG - globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier.
(ISBnews)