Ford przyznał, że śruby mocujące koło kierownicy do kolumny mogą się z czasem obluzować. Producent wie co najmniej o dwóch spowodowanych przez to wypadkach.

Właściciele zagrożonych pojazdów zostaną powiadomieni pocztą w końcu kwietnia o potrzebie wymiany śrub na takie, które nie będą się mogły obluzować. Naprawą objętych będzie nieco ponad 1,3 miliona samochodów w USA oraz kilkadziesiąt tysięcy w Kanadzie i Meksyku.

Amerykańska agencja bezpieczeństwa ruchu drogowego (NHTSA) pięć miesięcy temu wszczęła śledztwo w sprawie groźby urywania się koła kierownicy w samochodach Ford Fusion. Podstawą była skarga pewnego kierowcy z Georgii, któremu kierownica spadła na kolana, kiedy wjeżdżał na stację benzynową.

Agencja AP odnotowuje, że Ford nie jest jedynym producentem borykającym się z problemem odpadającej kierownicy. W lutym Hyundai musiał z tego powodu naprawić prawie 44 tys. samochodów - modeli Santa Fe i Santa Fe Sport z 2018 roku.

>>> Czytaj też: Polska elektromobilność zielona inaczej. Prąd do aut jeszcze długo będziemy produkować z węgla