Liczba unikalnych użytkowników bankowości mobilnej, którzy w IV kwartale 2016 roku przynajmniej raz zalogowali się do konta w PKO Banku Polskim z poziomu urządzenia mobilnego, zbliżyła się do rekordowego poziomu 2 mln, poinformował bank.




"PKO Bank Polski konsekwentnie buduje swoją obecność w kanałach cyfrowych i stale inwestuje w ich rozwój. W ostatnich latach uruchomiliśmy nową bankowość internetową iPKO, w tym w wersji mobilnej i wydaliśmy całkowicie nową wersję aplikacji mobilnej IKO. Dzięki tym inwestycjom, ale też stałemu promowaniu nowoczesnych sposobów kontaktu z bankiem wśród klientów, jesteśmy największym mobilnym i internetowym bankiem w Polsce. Naszym celem jest dalsze zwiększanie aktywności klientów w kanałach cyfrowych. Spodziewamy się, że na koniec 2017 roku z urządzeń mobilnych będzie się logować około 2,5 miliona osób w kwartale" - powiedział zastępca dyrektora centrum bankowości mobilnej i internetowej Michał Macierzyński, cytowany w komunikacie.

Wśród prawie 2 mln osób, które w IV kwartale 2016 roku zalogowały się do banku z poziomu urządzeń mobilnych, 37% stanowią użytkownicy IKO (wzrost o 29 pkt proc. kw/kw), podano także.

"Spośród użytkowników IKO ponad 2% osób korzysta z dostępu do banku wyłącznie za pośrednictwem aplikacji mobilnej" - czytamy w komunikacie.

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Aktywa razem banku wyniosły 266,94 mld zł na koniec 2015 r. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW.

(ISBnews)