"Planujemy dalszy ambitny rozwój i w ciągu 1,5 roku chcemy zatrudnić do katowickiego oddziału kolejne 200-250 nowych osób ze znajomością języków obcych" - poinformował prezes Teleperformance Polska Mariusz Odkała, cytowany w poniedziałkowym komunikacie prasowym firmy.

Teleperformance Polska działa na polskim rynku od 20 lat, ma oddziały w Warszawie, Katowicach i Siedlcach. Świadczy usługi w zakresie obsługi klienta, wsparcia technicznego oraz sprzedaży dla globalnych firm z sektora B2B i B2C, działających m.in. w branżach: e-commerce, retail, software, elektronika, energetyka, bankowość czy usługi finansowe. Spółka zatrudnia obecnie ponad 1,1 tys. pracowników, którzy obsługują 45 rynków w 17 językach.

Drugi oddział Teleperformance Polska w Katowicach zajmie powierzchnię całej kondygnacji nowego biurowca pod nazwą .KTW I, którego budowę oficjalne zakończono w ubiegłym tygodniu, w trakcie Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Oficjalne otwarcie obiektu zaplanowano na 1 czerwca.

Uruchomienie oddziału Teleperformance planowane jest na wrzesień tego roku. W ramach nowego projektu pracę znajdzie ok. 150 osób, a kolejne ok. 100 osób ma znaleźć zatrudnienie przy projektach już realizowanych przez firmę. "Liczba ta z dużym prawdopodobieństwem będzie rosnąć, firma ma bowiem ambitne plany rozwoju, które uwzględniają rekrutację i wzmocnienie kadr" - podała spółka.

Reklama

Pracownicy zatrudnieni w oddziale w biurowcu .KTW I będą odpowiedzialni za wsparcie produktów światowego producenta elektroniki użytkowej.

Z danych Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) wynika, że większość działających w aglomeracji katowickiej centrów usług dla biznesu rozszerzyła w ostatnich latach zakres i poziom zaawansowania świadczonych usług, zwiększając przy tym zatrudnienie.

Sektor nowoczesnych usług dla biznesu jest największym pracodawcą w Polsce, rozwijając się w tempie 15-20 proc. rocznie. Według ABSL aglomeracja katowicka to jeden z pięciu najważniejszych ośrodków takich usług w Polsce oraz jeden z dziesięciu w Europie Środkowo-Wschodniej. Firmy tego sektora w Katowicach i okolicy dają pracę przeszło 20 tys. osób - to 8 proc. zatrudnienia w tym sektorze w kraju. Ponad połowa zatrudnionych zajmuje się usługami informatycznymi.

W Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii zlokalizowane są 92 centra usług, należące do 83 inwestorów z 20 krajów. Poza 23 inwestorami polskimi to głównie firmy z USA (21) i Niemiec (osiem), a także podmioty z Francji, Wielkiej Brytanii, Holandii, Szwecji, Szwajcarii i 12 innych państw. Dominują centra IT, których jest 44, a w dalszej kolejności: centra usług wspólnych (22), centra badawczo-rozwojowe (14) oraz 12 centrów outsourcingu usług biznesowych.

Z zaprezentowanego w grudniu ub. roku przez Urząd Miasta w Katowicach raportu ABSL "Usługi biznesowe w Katowicach i Aglomeracji Katowickiej" wynika, iż w najbliższych trzech latach liczba osób zatrudnionych w aglomeracji katowickiej w sektorze usług dla biznesu wzrośnie do ponad 23 tys. (co najmniej o 15 proc.), a łączna liczba centrów - w tzw. konserwatywnym scenariuszu - przekroczy sto.

Sektor usług dla biznesu to najszybciej rozwijający się i generujący najwięcej miejsc pracy obszar polskiej gospodarki. Liderami są Kraków, Warszawa, Wrocław, Trójmiasto i Katowice. Wielu pracowników sektor BSS zatrudnia też w Łodzi, Poznaniu, Bydgoszczy i Toruniu, Rzeszowie, Szczecinie i Lublinie. (PAP)

autor: Marek Błoński