Na stadionie Uniwersytetu Phoenix w Arizonie zmierzą się drużyny New England Patriots i Seatle Seahowks. Na trybunach zasiądzie niespełna 80 tysięcy widzów, którzy mieli szczęście i zostali wylosowani podczas loterii biletowej. Ktoś, kto chciał na czarnym ryku kupić bilet na mecz, za najgorsze miejsce musiał zapłacić nawet 10 tysięcy dolarów.

Dla większości Amerykanów Super Bowl to okazja do wspólnego oglądania meczu z przyjaciółmi, nawet dla tych, którzy na co dzień nie interesują się sportem. Dziś wypiją wspólnie hektolitry piwa i zjedzą tysiące ton skrzydełek z kurczaka, pizzy, salsy, kukurydzy i chipsów. W ubiegłym roku finał rozgrywek futbolowych przyciągnął przed telewizory 161 milionów widzów. Dziś może być ich jeszcze więcej. Emisja 30-sekundowego spotu reklamowego podczas Super Bowl kosztuje 4,5 miliona dolarów.

>>> Czytaj też: Sportowo-reklamowe szaleństwo w USA. Amerykanie czekają na Super Bowl