Marcin Celejewski od kwietnia odpowiadał w Locie za pion handlowy. W 2014 r. jako prezes PKP Intercity był odpowiedzialny za wprowadzenie na polskie tory Pendolino.

Jak podała Rada Nadzorcza, Celejewski współpracę z LOT zaczynał w 1999 roku jako analityk w dziale strategii, następnie był dyrektorem biura w Hiszpanii i Portugalii, a od 2007 r. dyrektorem siatki połączeń. Był również szefem sprzedaży i marketingu w Qatar Airways. Pełnił też funkcje kierownicze w PKP Intercity - prezesa i członka Zarządu.

>>> Czytaj też: Twarde lądowanie LOT-u. To koniec marzeń o prywatyzacji?

Sebastian Mikosz złożył rezygnację w połowie sierpnia br. "W uzasadnieniu swojej decyzji prezes Mikosz poinformował, że misja powierzona mu 6 lutego 2013 roku się wyczerpała. Polegała ona na uratowaniu spółki przed bankructwem, opracowaniu i wdrożeniu planu restrukturyzacji w unijnej procedurze pomocy publicznej oraz znalezieniu inwestora, dzięki któremu LOT mógłby wejść na ścieżkę rozwoju od 2016 r. Po zrealizowaniu wszystkich powyższych zadań, Sebastian Mikosz zdecydował o zakończeniu swojej współpracy ze spółką" - wyjaśniła wówczas w komunikacie spółka.

Reklama

Mikosz był prezesem LOT-u dwukrotnie. Pierwszy raz w 2009 roku; po raz drugi w lutym 2013 r. Pod koniec 2012 roku LOT stał się niewypłacalny i konieczna była pomoc państwa.

Źródło: PAP/Forsal.pl