Na trasach do Chojnic, m.in. ze Słupska, z Trójmiasta, Tczewa, Helu i Szczecinka będzie jeździł nowoczesny pociąg Link wyprodukowany przez PESA Bydgoszcz. To jeden z trzech składów, które będą kursowały na Pomorzu.

W poniedziałek na dworcu Gdańsk Wrzeszcz nowy pociąg spalinowy Link wyprodukowany przez PESA Bydgoszcz został uroczyście przekazany przewoźnikowi. To jeden z pięciu pojazdów tego typu zakupionych przez Polregio i zarazem jeden z trzech, które będą kursowały na Pomorzu.

Cytowany w przesłanym komunikacie prezes Polregio Krzysztof Zgorzelski przekonuje, że pociągi są nowoczesne i ekonomiczne. Pojazdy posiadają specjalne strefy przeznaczone dla najmłodszych pasażerów. "Jest to nowość w segmencie przewozów regionalnych" – podkreślił. Pociągi Link niedługo mają też obsługiwać trasy na terenie innych województw: warmińsko-mazurskiego, łódzkiego i lubuskiego.

Spółka podała, że podnoszenie jakości usług poprzez m.in. wymianę i modernizację taboru jest jej priorytetem na najbliższe lata. Polregio realizuje właśnie największy w swojej historii program wymiany floty. Zapowiada, że jeszcze w tym roku na polskie tory wyjadą kolejne z ponad 50 nowoczesnych składów. Wśród nich znajdą się zarówno zupełnie nowe, jak i kompleksowo zmodernizowane pojazdy. Prezes Zgorzelski poinformował, że firma "zgłosiła zapotrzebowanie na ok. 230-240 nowych trzy- i czteroczłonowych składów elektrycznych oraz ok. 30 pojazdów o napędzie hybrydowym: elektryczno-spalinowym".

Spółka podaje, że 2016 r. był pierwszym w 15-letniej historii spółki, w którym firma osiągnęła dodatni wynik finansowy we wszystkich obszarach działalności a zysk netto wyniósł 51,2 mln. Prezes zapowiada, że rok bieżący spółka planuje zakończyć z wynikiem na poziomie ok. 43-44 mln zł zysku.

Reklama

W województwie pomorskim Polregio obsługuje średnio ponad 220 połączeń dziennie. Przewoźnik, poza obsługą aglomeracji trójmiejskiej i linii regionalnych, zapewnia także połączenia na trasach do Bydgoszczy, Olsztyna i Elbląga.

Przewozy Regionalne, właściciel marki Polregio, powstały w 2001 r. Są największym pasażerskim przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Każdego dnia na tory w całym kraju wyjeżdża około 1800 pociągów zamawianych i finansowanych przez samorządy wojewódzkie. W ciągu roku z usług przewoźnika korzysta prawie 80 mln pasażerów. Udział firmy w rynku kolejowych przewozów pasażerskich wynosi ponad 27 proc. Większościowym akcjonariuszem spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. (50 proc. i jeden udział).

>>> Czytaj też: Z Warszawy do Lublina w 1,5 godziny. Podpisano umowy na modernizację 130 km linii kolejowej